View Single Post
Old 26 Jun 2011, 22:05   #9
Lady_Skar
El Chewbaccabra
 
Lady_Skar
 
Join Date: Sep 2002
Location: it looks like a room but i'm not sure.
Posts: 996
Send a message via Yahoo to Lady_Skar
Originally Posted by Windom:
Agreez doar o anumita categorie a comentariilor audio - cele interesante, fie ele inregistrate de regizori, critici, profesori de cinema (vezi Criterion Collection). Nu ma intereseaza sa vina unul, altul si sa-mi povesteasca ce veseli au fost ei pe platou si ce dulceatza de om e, de fapt, cel care interpreteaza rolul criminalului sadic. Nu ma intereseaza "cum se face" asta sau aia, pentru ca se duce naibii toata magia si nu-mi mai vine sa ma mai uit la film a doua oara (Lynch are intreaga mea admiratie pentru ca nu a dezvaluit nici pina azi secretul bebelusului din Eraserhead). Ceea ce vreau sa aflu sint aspectele legate de teorie cinematografica, aplicate la filmul respectiv, eventual detalii inedite legate de regizor ori actori (mai ales daca respectivii nu mai sint printre noi) - atentie, nu picanterii, ci aspecte legate de efortul artistic.
Am audiat multe comentarii interesante, la filmele lui Bergman, realizate de Peter Cowie, la The Shining, Once Upon A Time in America, One Flew Over A Cuckoo's Nest, The Godfather, Casino etc.

Continutul comentariului depinde evident de cine il face. Daca regizorul si directorul de imagine de exemplu fac comentariul normal ca se vor axa pe detalii tehnice. Dar chiar si pentru comentariile de genul ala, nu mi se pare ca fura ceva din "magia filmului". Adica nu vad de ce daca stii cum s-au realizat efectele speciale din Benjamin Button sunt mai putin impresionante. Dau exemplu Benjamin Button pentru ca m-am uitat azi la film cu comentariul lui David Fincher.

In primul rand vreau sa spun ca dintre toate comentariile pe care le-am ascultat pana acum, Fincher a injurat cel mai mult. Si a facut intr-un stil atat de natural si nonsalant. "Fuck this, fuck that, fucking nu stiu ce, this scene was a clusterfuck" etc.

In al doilea rand, pentru prima data m-a facut sa realizez cat de legat este efectul "motion capture" de interpretarea actorilor. Benjamin Button a fost creat prin supraimpunerea capului lui Brad Pitt pe corpurile diferitilor cascadori in varsta. Iar Fincher a vorbit cu mare admiratie atat despre fiecare actor care si-a imprumutat corpul cat si despre interpretarea lui Brad Pitt atunci cand se inregistra motion capture-ul pe capul sau. Categoric am o noua apreciere pentru efectul asta special.

Si o ultima parere vizavi de "magia" filmelor care vad ca a fost de doua ori in thread-ul asta. Personal nu cred ca exista nimic cu adevarat magic la producerea sau realizarea tehnica a unui film. Este o stiinta. Singura magie care reiese este atunci cand alea cateva sute de oameni care lucreaza impreuna la un film reusesc sa se puna de acord asupra ce inseamna, sunt pe aceeasi lungime de unda si reusesc sa aduca si publicul pe acea lungime de unda. Singurul element magic este factorul uman, iar comentariile audio exista in aceasta dimensiune, pe care o contureaza mai bine si o imbogatesc. Pentru ca afli mai multe despre cum aceasta colaborare a evoluat.
__________________
Tis better to be brief then tedious.

Last edited by Lady_Skar : 26 Jun 2011 at 22:08.
Lady_Skar is offline   Reply With Quote sendpm.gif