Originally Posted by Windom:
Agreez doar o anumita categorie a comentariilor audio - cele interesante, fie ele inregistrate de regizori, critici, profesori de cinema (vezi Criterion Collection). Nu ma intereseaza sa vina unul, altul si sa-mi povesteasca ce veseli au fost ei pe platou si ce dulceatza de om e, de fapt, cel care interpreteaza rolul criminalului sadic. Nu ma intereseaza "cum se face" asta sau aia, pentru ca se duce naibii toata magia si nu-mi mai vine sa ma mai uit la film a doua oara (Lynch are intreaga mea admiratie pentru ca nu a dezvaluit nici pina azi secretul bebelusului din Eraserhead). Ceea ce vreau sa aflu sint aspectele legate de teorie cinematografica, aplicate la filmul respectiv, eventual detalii inedite legate de regizor ori actori (mai ales daca respectivii nu mai sint printre noi) - atentie, nu picanterii, ci aspecte legate de efortul artistic.
Am audiat multe comentarii interesante, la filmele lui Bergman, realizate de Peter Cowie, la The Shining, Once Upon A Time in America, One Flew Over A Cuckoo's Nest, The Godfather, Casino etc.
|
mie mi-au placut comentariile la toate filmele lui sergio leone, facute, la fel ca si la once upon... de Sir Christopher Frayling, biograful lui sergio leone. sunt extrem de interesante. toate legate de cinema, de procesul de creatie, de constragerile de productie, de personalitatea actorilor si regizorului, de backgroundul lor, de conflictele dintre actori si regizor, s.a. de exemplu in filmul "pentru un pumn de dinamita" (duck you sucker), leone nu era de acord cu interpretarea lui rod steiger, care, fiind absolvent al actor studio, facea un joc prea intelectual, prea profund. ori leone ii spunea ca nu are nevoie de metoda lui stanislavki pentru a interpreta un taran mexian.