View Single Post
Old 01 Apr 2011, 12:20   #3299
Federico
Snob Elitist
 
Federico
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,579
I’m not gonna debate you, miercuri. I’m not gonna sit here and debate!
Ma atragi in detalii si eu nu imi permit sa te urmez. Tot ce am am vrut sa punctez – si nu pe un ton belicos fiindca nu imi pasa deloc de filmul asta – a fost impresia de legitimitate pe care mi-a lasat-o idea generala a filmului. Daca o sa mai spun ceva despre el o sa o fac dupa ce il voi fi vazut integral, wich I want to, dar totusi: sunt filme de Kubrick, Lynch, Cassavetes si Jarmusch pe care nu le-am vazut inca. Nu stiu cand o sa-l strecor si pe Noe in agenda.

Chambord: Daca nu te referi la relativismul la mi s-a parut mie initial ca referi cred ca suntem de acord. But let me see if I got that right pentru ca n-am inteles niciodata chestia aceea, relativismul post-modernilor. E evident ca “Twilight” si “Avatar” sunt niste mizerii. Ce-i relativ in asta? Cine nu-i de acord e nebun. Cand vrei sa verifici o teza cel mai simplu e sa consideri extremele. Se vede cand consideram filmele de sub nota 3 de pe IMDb, ca obiecivitatea exista. Cu cat urcam spre complexitate si valoare bineinteles ca defectele incep sa se rarefize si rafineze, sunt detectabile tot mai greu. Tre’ sa-ti mai pui un rand de lentile la aparatul critic ca sa tii pasul. Incep sa apara divergente chiar si in paturile elitiste ale criticilor profesionisti. Dar asta nu inseamna ca obiectivitatea a murit. Ceea ce numim noi subiectivitate si relativitate, eu cred e un obiectiv cu grad scazut de accesibilitate. Pot sa accept relativismul tau dar numai cand se refera la vederea de ansamblu asupra fimului. Accept ca unuia poate sa nu-i placa “The Godfather” si altuia sa-i placa, dar nu din aceleasi motive. Faptul ca admitem ca valide doua pozitii contrare nu este insa un paradox ireconciliabil. Un pahar cu vin pe jumatate umplut e pus intre privirile a doi martori. Unul zice ca paharul e pe jumatate gol si ca nu-l multumeste imaginea, celalalt zice ca paharul e pe jumatate plin si il satisface ceea ce vede. Cine are dreptate? Avem o antinomie dar doar in aparenta. Unul simpatizeaza filmul iar celalalt il antipatizeaza, insa nu din aceleasi motive. Avem relativism cand admitem ca un aspect al filmului poate fi criticat si admirat in acelasi timp si sub acelasi raport. Daca spui ca in acest caz nu tre’ sa aiba nimeni neaparat dreptate esti relativist. Eu nu agreez asa ceva – sunt apologetul tertului exclus intotdeauna in situatii de acest fel.
Federico is offline   Reply With Quote sendpm.gif