Originally Posted by SMC:
c. ghevara @
Inainte ca topicul sa revina, sper, la oile pe care tu ai inceput sa le pastoresti inca din primul post, si care par a se risipi care pe unde vede cu ochii, tot datorita tie, care te-ai dovedit stangaci in a le pazi, da-mi voie sa-ti semnalez un aspect important, ce ar fi trebuit sa-l fac pe topicul "Portretului...", salvat in ultimul moment de o postare (in copy-paste) a lui rvn.
Te rog sa nu te superi pe mine, dar incepi a-mi dovedi (mie, cel putin) o minima atentie - daca nu nula - in textele pe care le analizezi, ori chiar si a anumitor fragmente din ele. Iti admir promptitudinea,( sincer nu cred sa existe cineva care sa posteze o observatie mai repede decat tine), dar "prompt", in cazul tau, uneori inseamna "grabit". Ai inceput sa devi retoric, cu alte cuvinte, ba chiar imi dai impresia ca ai avea deja pareri formate - in conformitate cu anumite texte care se refera la unele lucruri pe care ori nu le cunosti, ori le polemizezi de dragul "participarii" - , deci, preconcepute. Repet, nu te supara, mai ales ca ai ramas unul dintre cei foarte putini care mai au habar despre ce dracu' vorbesc, dar ca te grabesti al dracu' de repede sa concluzionezi inainte de a contempla. Exemplul concret al acestiu fapt (dar nu numai, ca si la "Portretul..." e idem) il constituie tocmai insertul din textul meu pe care tu il pui sub lupa, si care (tot ca la "Portretul..."), naste intrebari ce ti se intorc impotriva.
Adica...
Eu am zis (ma rog, scris): Chiar ai nevoie sa citesti scriptul ca sa intelegi estetica autorului asupra celor scrise de el insusi ? Deci, A LUI INTELEGERE, nu A TA, sau A MEA. Nu-mi da te rog impresia ca scriu in alta limba decat in romaneste, desi as prefera asta daca te-ai gandi oleaca inainte sa postezi (te rog, nu o lua ca pe o ironie, caci am spus-o cat se poate de serios). Hai sa ne inchipuim macar ca suntem la nivelul scrierii cu litere, nu la cel al trasarii liniutelor si bastonaselor - si aici ma includ, caci consider ca toti mai avem de invatat, si n-ar trebui sa ne oprim niciodata din asta.
|
Ei, uite SMC, am lăsat suficient timp să se scurgă între postarea ta şi răspunsul meu! Fii pe pace, nu mă supăr!
Prima ta frază e destul de lungă şi pentru că are două părţi distincte răspund aşişderea.
Îmi spui că „oile” s-au risipit de la primul post, datorită mie, care m-am dovedit stângaci în a le păzi. Ce era să fac? În primul rând, nu sunt moderator. Am lansat un topic, am spus clar ce doresc. Ce era să fac? Să tot scriu: „On topic, please!”? Când ştiu foarte bine că „oile” pasc pe ce pajişte vor ele, că pot bate câmpii dacă aşa au chef? Nu se întâmplă pentru prima oară pe forumul ăsta!
Partea a doua a frazei,
Originally Posted by SMC:
…da-mi voie sa-ti semnalez un aspect important, ce ar fi trebuit sa-l fac pe topicul "Portretului...", salvat in ultimul moment de o postare (in copy-paste) a lui rvn.
|
chiar n-am priceput-o. Sincer.
Originally Posted by SMC:
Ai inceput sa devi retoric, cu alte cuvinte, ba chiar imi dai impresia ca ai avea deja pareri formate - in conformitate cu anumite texte care se refera la unele lucruri pe care ori nu le cunosti, ori le polemizezi de dragul "participarii" - , deci, preconcepute.
|
Am avut senzaţia că toţi cei care vorbim despre minimalism avem deja idei formate. Tocmai de aceea am lansat topical, cu scopul declarat în prima postare. Eram curios pe ce date şi informaţii concrete se bazează părerile noastre. Căutam răspunsuri concrete la întrebări concrete: Ce? Cine? Când? Cum? Unele “oi” au declarat că nu sunt specialiste în minimalism, altele au început să “pască” pe câmpii mlăştinoase. Dacă nu avem date concrete, asta e! Fără puncte de vedere ale specialiştilor, fără date concrete, n-avem ce face decât să rămânem în zona speculaţiilor şi să încercăm să găsim noi răspunsuri. Nu e nimic rău în asta, dar speculaţia şi ipotezele sunt teren fertile pentru polemici. Cum declaram în prima postare, scopul topicului nu era polemica. Dar nici nu mă feresc de ea! Te asigur că nu polemizez de dragul “participării”. Chiar sunt lucruri pe care nu le cunosc. Răspunsurile (sau mai degrabă lipsa lor) îmi demonstrează că nici alţii nu le ştiu. Tu cum stai? Cunoşti răspunsurile la întrebările concrete pe care le-am formulat la începutul topicului? Dacă nu, ceea ce scrii despre minimalism nu se bazează tot pe idei preconcepute?
Originally Posted by SMC:
Exemplul concret al acestiu fapt (dar nu numai, ca si la "Portretul..." e idem) il constituie tocmai insertul din textul meu pe care tu il pui sub lupa, si care (tot ca la "Portretul..."), naste intrebari ce ti se intorc impotriva.
|
Dacă nu ai fost de acord cu obiecţiile mele la cronica ta de la „Portretul...”, puteai să răspunzi acolo. Eu mi-am argumentat obiecţiile. Era vorba de un text care poate fi analizat şi cântărit obiectiv. Ştiu că orice critică este dureroasă pentru orice autor, dar te rog să mă crezi am încercat (sper că am reuşit) să-mi strunesc ironia.
Din nou, n-am înţeles la ce întrebări născute, care mi se întorc împotrivă-mi, faci referire.
Originally Posted by SMC:
Adica...
Eu am zis (ma rog, scris): Chiar ai nevoie sa citesti scriptul ca sa intelegi estetica autorului asupra celor scrise de el insusi ? Deci, A LUI INTELEGERE, nu A TA, sau A MEA. Nu-mi da te rog impresia ca scriu in alta limba decat in romaneste, desi as prefera asta daca te-ai gandi oleaca inainte sa postezi (te rog, nu o lua ca pe o ironie, caci am spus-o cat se poate de serios).
|
Deşi sunt sigur că scrii în româneşte, cred că m-a indus în eroare exprimarea ta şi contextul, faptul că în paragrafele dinainte mi te adresai. Probabil fraza trebuia să fie: “Chiar are nevoie autorul să-şi citească propriul script ca să-şi înţeleagă estetica asupra celor scrise de el însuşi?” Adică, e nevoie ca regizorul să citească scenariul scris de el însuşi ca să priceapă ce vrea să spună? Cred că asta era ideea. Sorry, chiar am fost indus în eroare de acel “ai nevoie să citeşti”. Zău, n-am vrut să fiu maliţios, dar aşa am înţeles.
Again! Chiar vreau să lămurim minimalismul ăsta. Chiar dacă datele lipsesc sau nu avem acces noi la ele, putem încerca să-i căutăm caracteristicile, notând ce au în comun filmele considerate “minimaliste”. Desigur unele puncte pot naşte discuţii în contradictoriu, dar argumentele pot clarifica. Discutând, vom putea cădea de acord care sunt proprietăţi adevărate şi care sunt false.
Încep lista, şi vă rog să adăugaţi şi (sau) să comentaţi punctele, să aduceţi obiecţii, argumente:
Minimalism, caracteristicile filmelor minimaliste
1. Fimele minimaliste se fac cu un buget redus.
2. Acţiunea se petrece în unităţi de timp şi spaţiu reduse.