View Single Post
Old 17 Nov 2010, 19:30   #145
buticut
Guru
 
buticut
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 2,282
Originally Posted by Windom:
Un artist produce arta, un comerciant face comert. Printr-un fericit concurs de imprejurari, un artist poate avea succes comercial fara a-si trada convingerile. Dar un comerciant nu va ajunge in veci artist.

+1

Lynch nu e comercial, are cel mult un cult-following in genul Ed Wood-ului lui Tim Burton sau chiar al lui Edward D. Wood Jr. himself. Succesul in mare parte e evaluat dupa incasari. Ca succesul nu e mereu sinonimul calitatii, asta e deja o alta poveste. Asa cum spunea si omudindulap, la randul sau, comercial nu inseamna neaparat necalitativ.

Pentru mine:

Succes = $$$ box office

Capodopera = winner in the battle against time. Se poate ca un film sa nu fie considerat capodopera la momentul lansarii, ci abia mai tarziu, dar "capodopera" inseamna automat un film nemuritor, fiindca din moment ce un film este calificat asa din prima, din a doua , oricat de mult timp ar trece, nimeni si nimic nu-i va putea schimba acest statut. Ce este o capodopera azi, va fi si peste 50 de ani, asa cum si ce poate nu este considerat acum o capodopera, va fi peste 50 de ani. Bottom line: o capodopera va fi mereu o capodopera.

Film de Arta = un film care reflecta viziunea artistica a celui care il face, fara sa se compromita de dragul $$$ sau pe scurt, "Eu va dau ce vreau eu. Daca va place, bine, daca nu, nu. Macar am incercat!" Am mai spus asta mai demult, nu cred ca vreun regizor isi propune vreodata sa faca un film de arta care sa aiba incasari de toata jena. Fiecare din noi aspira la succes, ca nu se intampla, asta e. Normal ca ei si-ar dori un public-tinta format din cat mai multe persoane; filmele sunt facute pentru toti, nu doar pentru o anumita categorie de persoane. Ca nu toti se conecteaza cu filmul....ata ete. Filmul artistic nu raspunde cerintelor de pe "piata", ci incearca sa convinga piata sa raspunda la ceea ce el ii ofera.

Film Comercial = Un film cu un buget mare, care se adreseaza unui public-tinta numeros, insa care nu doar i se adreseaza, ci si face tot posibilul sa il atraga printr-o campanie de marketing costisitoare. Asta e una din diferentele dintre un film de arta si un film comercial - ambele se adreseaza tuturor, dar in timp ce in cazul filmului de arta nu se asteapta mare lucru din partea publicului, in cazul filmului comercial, nu doar ca se asteapta, ci se si "forteaza". La filmul comercial, entertainment-ul e cuvantul-cheie.

Quote:
adevaratele filme se fac cu ACTORI.
Actoria e o meserie, la urma-urmei si asa cum un average-joe cateodata nu face tot ceea ce ii place la locul de munca, asa si un actor poate sa aleaga roluri din necesitate, ca sa aiba cu ce isi ocupa timpul. In actorie nu ai norocul de a alege mereu rolurile care ti se potrivesc ca o manusa si uneori alegi orice, doar ca sa ai de lucru. Faptul ca un actor valoros apare intr-un blockbuster nu-i diminueaza din calitati, mai ales daca el continua sa fie at the top of his game. Johnny Depp de exemplu - NU toate filmele cu el sunt bune, insa el este bun in toate si asta e o mica-mare diferenta . E un ACTOR cu majuscule, ba chiar mai mult, un artist in toata extensia cuvantului. Ultimele lui filme au avut incasari de sute de milioane - so what? Succesul de care se bucura acum e rezultatul a peste 20 de ani de munca si il merita pe depplin. Nu e un sell-out. Sell-out-ul e cel care alege roluri fiind motivat doar de BANI, insa la Johnny energia lui debordanta te convinge de faptul ca intr-adevar ii place ceea ce face.
__________________
"En el teatro se hace lo que se debe, en el cine se hace lo que se quiere y en la televisión se hace lo que se puede">>

Last edited by buticut : 17 Nov 2010 at 19:40.
buticut is offline   Reply With Quote sendpm.gif