rvn: “raportarea unui film romanesc la cinematografia mondiala mi se pare corecta doar in cazul in care vorbim despre filme de aceeasi factura.
nu poti compara "Felicia..." , de exemplu,sau "Aurora" cu "Avatar" sau "Eclipse", cum nu poti compara nici Dacia cu Mercedes.
in schimb, comparatia cu filme tot de pe plaiuri mioritice, mi se pare mult mai rationala.
se pot vedea efectele evolutiei sau involutiei daca e cazul.
in mod normal, fiecare cineast ar trebui sa progreseze cu fiecare film facut.ar fi interesant de discutat si aspectul asta, adica exista un progres real sau nu, la fiecare in parte(vorbesc de cei mai importanti)?”
Nici prin cap nu mi-a trecut să compar "Felicia..." cu "Avatar". Şi nici cu "Războiul stelelor". N-am inventat noi românii drama, nici tema neînţelegerilor dintre părinte-copil? Tocmai că se compară o Dacia cu un Mercedes! Sunt două automobile, cu explozie internă, cu patru roţi, volan, frâne, direcţie etc. Primul, făcut de ageamii, pentru sărăcani nepretenţioşi. Al doilea de profesionişti, cu respect, pentru oameni care se cheamă
CLIENŢI.
La filmele de pe "plaiurile mioritice", ce progres se poate urmări la autori care au 2-3 lung metraje la activ? La "Felicia..." nu e cazul.
Pitbull: „Pur si simplu, arta si profesiunea filmului sunt atât de complexe, încât ca sä compari competent filme diferite de pe mapamond trebuie sä fii profesionist - si încä unul foarte bun. Tot ce e sub acest nivel de competentä se dizolvä în imensa masä a Memeitilor care oräcäie cä de ce n-avem si noi filme ca blockbusterele cutäricä.”
Spectatorul de film nu este vreun fraier, vreun pulete, care înghite orice gugumănie, fără a avea dreptul să-şi spună părerea. Memeito sau nu, el compară ceea ce vrea, fără să ceară voie criticilor, şi spre deosebire de aceştia, validarea sa, deşi neexprimată în formă scrisă prin cronici, e cea care decide succesul unui film. Această viziune dispreţuitoare faţă de spectator, indiferent de nivelul său, e păguboasă pentru filmul românesc şi explică inexistenţa industriei, deoarece încurajează autorii de film în aceeaşi direcţie, de desconsiderare a spectatorului. Repet, regizorii noştri fac filme pentru ei, nu pentru public.
Eu nu "orăcăi că de ce n-avem si noi filme ca blockbusterele cutäricä". Eu doar afirm că nu avem nici măcar filme
decente. Pentru că strugurii-s prea acri, regizorii noştri fac numai filme "de artă". E eticheta aluneacoasă prin care se sustrag criticii spectatorului, şi, în complicitate cu criticii de film, ascund sub ea şi eşecurile.
“Adevärul e cä nu-i chiar atât de bine - orice cinematografie are nevoie
si de filme de consum;”
Eu cred că orice cinematografie are nevoie,
în primul rând, de filme de consum. Industria e cea care susţine arta, nu invers.
"Felicia..." nu e film de consum. Ok! Mie îmi scapă şi "arta" lui. Sigur nu e un Mercedes, e doar o Dacie amărâtă, tuningată de criticii indulgenţi.
Noa, hai, Pit, mută unde vrei! Deşi ai contribuit la greu în direcţia off-topic
