@Daniel:
1) Era valabil pentru ORICE boalä incurabilä - cancer, SIDA, etc. Ideea cu medicul care-si umple casa de jucärele ca sä cerceteze si sä se vindece e de râsu' curului curcilor (pardon my french).
...Da, poti sä te documentezi, TREBUIE sä te documentezi - dar nu de la "prietena care e medic": luni de zile, dacä nu ani în sir, cu numerosi specialisti. Dupä care, îti dau cuvântul meu: vei arunca la cos prostia prezentatä, si vei începe sä schitezi un scenariu cu totul diferit.
(Guess what? Filmul meu de diplomä era cu doi tineri bolnavi de cancer. M-am dus la Filantropia, am discutat cu profesorul Trestioreanu, cu doctorul Mudric, cu asistentele si surorile de la oncologie, cu unii pacienti dispusi sä vorbeascä... Bad news: m-am sters la cur cu ce scrisesem; good news: am rescris, si a iesit un scenariu decent, simplu, credibil.)
2) Chicago: n-ai citit (sau te faci cä n-ai citit) ce ti-am scris. Ideea nu e "sä folosesti un oras cu nume cunoscut" (si Pula, din peninsula Istria, Croatia, e un oras cu nume FOARTE cunoscut - mai ales printre români!), ci sä alegi un oras fiindcä e cel mai potrivit pentru actiunea ta! Am scris acolo "specific, specific, specific", de-am fäcut scurtä la keyboard!
3) "Un film nu este un sir de intamplari improbabile? De ce folosesti " sir incoerent"? Nu au o logica aceste intamplari ?
Sa pornesti de la o idee intamplatoare si sa o dezvolti pana reusesti sa faci un film. Presupun ca daca un scenariu nu ar fi: "un sir ____ de întâmpläri improbabile si clisee..." el nu s-ar mai numi film artistic, s-ar numi film documentar."
Aici, din päcate, esti de-a dreptul dadaist. Parc-ai spune: "de ce nu pot sä mänânc hamburgerul din pozä, nu-i tot o chiflä cu carne tocatä?"
Sä-ncercäm sä ne lämurim.
Intâmplärile tale nu au nici o logicä; se succed arbitrar, conform asteptärilor cuiva care nu prea întelege realitatea din jur, dar îsi închipuie cä totusi da. Deci, în primul rând, ai nevoie de una din urmätoarele douä:
- recuperarea experientei de viatä firesti pentru vârsta de 28 de ani, care tie îti cam lipseste;
- dobândirea facultätii de a întelege viata.
Mai departe:
CHIAR DACA evenimentele tale s-ar succede logic, TOT NU AR FI DE AJUNS.
In viatä, evenimentele se ordoneazä conform legilor consecutiei.
In film, ele se ordoneazä potrivit legilor cauzalitätii.
Este una dintre regulile elementare ale dramaturgiei de film.
Prin urmre:
- învat-o;
- retine-o;
- întelege-o;
- asimileaz-o;
- exerseaz-o...
...dupä care, exercitiile tale vor începe sä se apropie de ceea ce numim "scenarii".
Apropo de filmul documentar, iar nu stii.
Diferenta e simplä:
- filmul de fictiune se bazeazä pe evenimente fictive, inventate, näscocite (dar nu haotic, nu brambura, nu alandala - ci conform unui sistem de reguli pe cât de precise, pe atât de flexibile; deocamdatä, tu nu stii de existenta lor; acum tocmai afli; învatä-le - cä de-aia ne strofocäm aicea cu tine si-ti däm cärti de cetit);
- filmul documentar are la bazä evenimente reale (petrecute conform legilor vietii - alea ale consecutiei, mentionate mai sus).
Simplu, nu?
Last edited by Pitbull : 30 Aug 2010 at 17:28.
|