Welcome to Cinemagia!

Hai sä-ncercäm sä le lämurim pe rând:
"Reclama este sufletul comertului si pot spune fara doar si poate ca aceasta strategie de marketing m-a facut curioasa cu privire la acest film."
- In principiu, da. Dar valoarea acestui film e intrinsecä, obiectivä, realä - nu exacerbatä publicitar.
"Nu mi s-a parut nimic interesant"
- Regret sä constat cä drama unui tânär ajuns "pe culmile disperärii" (si, dupä toate probabilitätile, si a fratelui säu mai mic) nu ti se pare interesantä...
"situatii specifice filmelor romanesti"
- Dacä erau situatii specifice picturilor chinezesti, îti garantez cä iesea o laie. Intâmplätor, aici e vorba de un
film românesc.
"reteta de succes pentru a sublinia in lume si mai mult conditia umila a Romaniei si a populatiei acesteia"
Nu. Nu e nici o retetä. E preocuparea legitimä a cineastilor pentru ränile dureroase ale României, cu conditia ei umilä. Succesul provine din calitatea profesional-artisticä a filmelor, nu din vreo "retetä". (Intâmplätor, estetica minimalistä e chiar opusä retetelor de succes ale filmelor comerciale apusene.)
"de ce producatorii romani nu se axeaza si pe niste comedii de calitate care sa ne descreteasca fruntile?"
- Fiindcä nu primesc proiecte viabile de acest gen - o, si cât si le mai doresc! Recent, Anca Puiu declara: "Vreau un scenariu de comedie inteligentä."
"Nu este suficient ca avem cu totii mii de probleme, pentru a le mai vedea expuse si in filme?"
- Dezbarä-te de aceastä mentalitate superficialä, evazionistä si iresponsabilä. Fuga de realitate e cea mai periculoasä politicä - politica strutului! Numai abordând frontal, fätis, nemilos, problemele grave ale societätii noastre, le putem rezolva. Iar filmul este unul dintre mijloacele accesibile si necesare în acest scop. Rolul de divertisment usor, de asemenea legitim si necesar, vine totusi pe locul doi...!