Originally Posted by Pitbull:
De la asceastä nepotrivire a pornit toatä näuceala asta cu eticheta "demoralizator si rusinos" înfiptä-n cur.
E ca si cum eu as vrea sä cumpär cartofi, si as vedea pe taraba aia vinete; si atunci as zice: "mi se pare concupiscent si matricial".
|
N-am mai râs de mult așa la un text de-al tău.
Înțeleg și totuși mi se pare obscur, superficial și cu bătaie scurtă - filmul, nu textul. E probabil de vină și o diferență de estetică.
Originally Posted by Pitbull:
Da, într-adevär, în multe alte filme o asemenea constructie circularä dezväluie ceea ce s-a petrecut înainte, si nimic mai mult. Muntean a optat pentru o incursiune mai aprofundatä: el ne aratä motivele care au condus fatalmente la evenimentul dramatic din startul filmului.
|
Glumești! Singurul motiv care a dus la moartea eroilor a fost ordinul ca ei să fie masacrați. Niciuna dintre acțiunile lor n-a avut vreo înrâurire asupra destinului lor. Iarăși citești invers cele scrise de mine. Nu e ca la
Talaye sorkh (Crimson Gold), ca să rămânem în universul culorilor și în aceeași perioadă de lansare, unde jaful casei de amanet este explicat prin discriminarea socială a eroului dezvăluită pe tot parcursul filmului. E posibil ca maestrul Muntean să fi folosit această variantă compozițională pur și simplu ca să dea dinamism filmului (să creeze încă din start o atmosferă apăsătoare, de război); ca să evite ca finalul filmului să fie deconspirat și astfel valoarea lui să nu mai poată fi apreciată (în sens pozitiv) la nivel maxim; în sfârșit, ca să evite criticile ce l-ar fi acuzat de un
deus ex machina parazitar al unui eveniment cunoscut, ca în filmul ăla
Amintește-ți de mine.