Originally Posted by costobocus:
Ce mi se pare mie destul de ingrat la un scenarist, este ca produsul lui poate fi facut harcea-parcea de "viziunea" regizorului; si daca scenaristul nu se mai regaseste in film? teapa lui, nu?
Si ai cerut parerea altora despre scenariile tale? Ce feedback ai primit?
In ceea ce priveste filmele virtuale, ai reusit sa "faci" unul cap-coada? Par egzampl, eu am o scena in cap de pe la 14 ani. Scena aia nu se leaga de nimic, dar mi se pare incredibila. Nu o pot uita, dar nici nu am gasit alte legaturi cu ea.. Ca o samanta in gravitatie zero...
Atunci alearga, che, alearga !
Cred ca asa e cu baietii aia din Uruguay. Acum imi vine in cap exemplul lui Robert Rodriguez. A fost "cumparat" de columbia cu tot cu "el mariachi" si pus sa-l refaca in Desperado..
Cu pasiune si imaginatie se fac filme si pe la noi. Le zice lumea minimaliste! 
Lasand gluma la o parte, nu cred ca ii putem acuza nici pe minimalisti ca nu pun pasiune si efort in munca lor. Pana nu vin altii sa le imbunatateasca metoda, cred ca vor face filme tot ca si pana acum.
Spor!
|
Da, e ţeapa luată de scenarist. Dar, la fel se întâmplă şi dacă regizorul are aceeaşi viziune, însă nu se pricepe să o transpună.

Riscurile scenaristului! Ar fi o soluţie şi pentru asta. Să-ţi scrii scenariul foarte bine. Adică foarte clar, să îl conduci pe cititor într-o singură direcţie, să nu laşi loc de interpretări pe care tu nu le-ai gândit (anticipat). Şi asta trebuie să o faci fără să exagerezi cu detalii care să plictisească sau indicaţii tehnice pentru regizor. Pe scurt - "Direct the Director!" Am citit undeva un articol cu titlul ăsta. Mi-a fost de folos. M-a luminat.
Voi încerca să contribui la forum cu materiale pe care le-am citit. Am văzut că există undeva pe aici un "colţ bibliografic", dar pare pustiu şi abandonat. Când apuc, voi face o listă cu ce am. Am adunat vreo 400 de scenarii, vreo 200 de articole, câteva cărţi de scenaristică, toate electronice şi în engleză. (Mi-am amintit de urarea de bun venit al lui Pitbull. Voi încerca să "îmbogăţesc" atelierul cu astă contribuţie) Poate cei din atelier le-au "fumat", dar poate cineva are totuşi nevoie, şi le voi trimite. Mie mi-a folosit fiecare cuvânt citit. E fain să găseşti într-o carte rezolvarea unei probleme pe care o ai la un scenariu, să-ţi genereze o idee nouă, sau să ai confirmarea, ulterior scrierii, că ai procedat "ca la carte". Deşi, până la urmă, nu contează ce şi cât citeşti, ci ceea ce faci cu ceea ce citeşti
Sigur că am cerut şi părerea altora, şi feedbackurile sunt ok, nu mă pot plânge

Bineînţeles că alerg! Asta am făcut toată viaţa!
Asalto cubanos!
Da, am făcut mai multe filme "virtuale" cap-coadă. Aşa îmi scriu scenariile.

În timp ce mă plimb, în timp ce aştept la o coadă etc. De toţi timpii morţi, care pe alţii îi înnebunesc, eu profit şi mă bucur. Îmi imaginez filmul, personajele, dialoguri... Apoi mai trebuie doar să le scrii. Oricum, cea mai mare parte, şi cea mai grea, e gânditul. E mai uşor să redactezi dacă ai totul în minte. Practic, doar transcrii şi descrii. Nu mi s-a întâmplat niciodată să stau în faţa foii albe (monitorului) şi să mă întreb despre ce voi scrie... De asta cred că "writer's block" e un nonsens. Adică, nu te pui să scrii, dacă nu ştii ce! Desigur, mă refer la
specs, nu la muncă dată, ca în seriale tv.