Originally Posted by marius_em:
Ok, aparatul de vis colectiv nu poate fi doar un diplomat cu perfuzii de sedativ. Adica e o tehnologie acolo, ceva ce permite subiectilor diferiti sa impartaseasca visul. Nelamurirea mea era cum putea aceasta tehnologie sa fie replicata in vis, si chiar sa functioneze, pentru subiecti diferiti. Daca pot sa inteleg visul in vis, ce nu pot sa inteleg cum e posibil visul colectiv in visul colectiv. De asta intrebam, cum se teleporta aparatul respectiv in vis? Plus ca nu e nici macar visul in vis al unui subiect. Daca nu ma insel primul e visul lui Yusuf, urmat de visul lui Arthur, si apoi visul lui lui Eames, si in final limbo-ul lui Cobb. Cum se face tranzitia colectiv de la unul la altul?
|
Acele perfuzii delimitau practic reteaua visului colectiv. Un fel de "matrice" (de-aici si asemanarea cu matrix). Am sa caut acel site care explica ce si cum cu aparatul respectiv (mi se pare ca e si un link pe pagina filmului dar nu sunt sigur o sa caut cand ma intorc acasa).
Originally Posted by marius_em:
Referitor la kick-uri, problema mea e de ce nu se putea kick-ui doar cel de pe primul nivel, si opresti aparatul. De asta nu am inteles si de ce Cobb a trebuit sa-l caute pe Saito. Opresti aparatul, si-si revine. Decat poate ca Saito avea nevoie de cineva care sa-i spuna in vis ca viseaza, pentru a nu innebuni in lumea reala, nu? Nu stiu, pentru ca tot ce se spune e ca iti arzi mintea in limbo, sau ceva de genul. Pana la urma kick-ul era un mecanism de control din interiorul visului, era inlocuitorul apasarii butonului in lumea reala.
|
Cobb trebuia sa se duca dupa Saito din motive in primul rand personale. La final iti dai seama ca e vorba de o insertie in mintea "Imbatranita" a lui Saito: ca lumea in care traieste nu e reala si ca promisiunea facuta ar trebui sa si-o onoreze. Nu se putea aplica doar kick-ul de la primul nivel datorita diferentei de timp dintre nivele.
Originally Posted by marius_em:
Aia cu schimbarea infatisarii lui Eames parca e din Harap-Alb, de gasea asta ba un ochila, ba un setila, ba un schimbacila. E ca si cum am juca ratele si vanatorii, si eu imi activez scutul invizibil. Pai stai putin, de unde, cum?
|
Simplu... actiunea se petrece intr-un vis iar intr-un vis totul tine de fantezie. Job-ul lui Eames era "clonarea" unui personaj din lumea reala in lumea din visul subiectului. De aceea si analiza fiecarui gest al lui Browning.
Originally Posted by marius_em:
In fine, sunt informatii secundare in film, si irelevante in viata reala. Totusi, nu asta e scopul lui Nolan, de a ne face sa intelegem tehnica unei tehnologii imaginare, poate simbolismul e mai imporant. Ce vroiam sa subliniez e ca pentru mine, acel suspention of disbelief a functionat mai greu, in primul rand la faza cu visul colectiv in vis colectiv.
|
Filmul este un Sci-Fi / Fantasy... e normal ca unele lucruri sa fie irelevante in viata reala. Si-n Matrix gasim, daca avem vointa, o gramada de detalii irelevante in viata reala. Acele detalii sunt relevante doar pe parcursul celor 148 de minute (durata filmului)... Si asa sunt cam toate detaliile din filmele de genul asta. Faptul ca teoriile sunt diverse, faptul ca fiecare poate vedea un alt simbol sau un alt detaliu care schimba putin traseul filmului dovedeste ca filmul a avut ca scop pe langa bunul entertainment si confuzia. Nolan si-a dorit ca lumea sa se-arunce cu mintea fix intre toate detaliile, tocmai pentru a ajunge la teorii diferite... Este exact genul de film ce traieste in limite... "pentru unii e alba pentru altii e neagra".