Ok, aparatul de vis colectiv nu poate fi doar un diplomat cu perfuzii de sedativ. Adica e o tehnologie acolo, ceva ce permite subiectilor diferiti sa impartaseasca visul. Nelamurirea mea era cum putea aceasta tehnologie sa fie replicata in vis, si chiar sa functioneze, pentru subiecti diferiti. Daca pot sa inteleg visul in vis, ce nu pot sa inteleg cum e posibil visul colectiv in visul colectiv. De asta intrebam, cum se teleporta aparatul respectiv in vis? Plus ca nu e nici macar visul in vis al unui subiect. Daca nu ma insel primul e visul lui Yusuf, urmat de visul lui Arthur, si apoi visul lui lui Eames, si in final limbo-ul lui Cobb. Cum se face tranzitia colectiv de la unul la altul?
Referitor la kick-uri, problema mea e de ce nu se putea kick-ui doar cel de pe primul nivel, si opresti aparatul. De asta nu am inteles si de ce Cobb a trebuit sa-l caute pe Saito. Opresti aparatul, si-si revine. Decat poate ca Saito avea nevoie de cineva care sa-i spuna in vis ca viseaza, pentru a nu innebuni in lumea reala, nu? Nu stiu, pentru ca tot ce se spune e ca iti arzi mintea in limbo, sau ceva de genul. Pana la urma kick-ul era un mecanism de control din interiorul visului, era inlocuitorul apasarii butonului in lumea reala.
Aia cu schimbarea infatisarii lui Eames parca e din Harap-Alb, de gasea asta ba un ochila, ba un setila, ba un schimbacila. E ca si cum am juca ratele si vanatorii, si eu imi activez scutul invizibil. Pai stai putin, de unde, cum?
In fine, sunt informatii secundare in film, si irelevante in viata reala. Totusi, nu asta e scopul lui Nolan, de a ne face sa intelegem tehnica unei tehnologii imaginare, poate simbolismul e mai imporant. Ce vroiam sa subliniez e ca pentru mine, acel suspention of disbelief a functionat mai greu, in primul rand la faza cu visul colectiv in vis colectiv.
__________________
Always look on the bright side of life!
|