Câteva exemple mitraliate rapid, cum mi-au venit în minte:
"Marfa si banii"
- trecerea pe lângä masina urmäritorilor masacrati în câmp;
"Moartea domnului Läzärescu"
- coborârea scärii, cu rugämintea de a avea grijä de pisicile lui (îmi dä fiori);
- secventa cu medicii de la Filaret (am analizat-o la bani märunti, la curs; fascinantä si halucinantä);
"432"
- fätul mort în prosop; sfâsietor (am si numit-o: "Uciderea pruncilor", viziune modernä);
- masa din familie;
- momentul final (cu privirea Otiliei)
"Hârtia va fi albasträ"
- în final: venirea masinii (nu stiu cum a fäcut, dar în clipa aia simti adierea mortii);
"Boogie"
- poarta vilei lui Ceausescu;
"Cea mai fericitä fatä din lume"
- discutia dintre Delia si Frätilä, la ghizdul coborârii în parcarea subteranä;
"Aurora"
- crimele, evident (nu pentru cä sunt crime; pentru conceptia si realizarea cinematograficä);
- dialogul dinaintea celei de-a doua perechi de crime;
- vizita vecinilor de sus apropo de inundatie;
- secventa de la politie.
"Politist, adj."
- "Nu te päräsesc iubire" (evident!)
- asteptarea inträrii la Aghelache;
- biroul lui Anghelache;
- cadrul final (cu diagrama de pe tablä);
"A fost sau n-a fost"
- toatä secventa din studio (evident!!!)
(Scuze, mi-au venit mai multe decât doar "câteva", cum mä asteptasem...)
|