Originally Posted by marius_em:
Si da, illo, scheletii nu prea se incadreaza in ceea ce e filmul, decat daca-i privesti simbolic. E un mesaj aici, care sincer mi-a scapat la prima vizionare. Fiecare schelet era o reflexie in oglinda a lui Jack. Adica de fiecare data cand apare unul, e Jack care se uita in oglinda. Asta la prima aparitie, pentru ca apoi, dupa ce s-a materializat in psihicul lui Jack, pare sa se fi materializat si pentru ceilalti. Ma gandesc aici la o scena cand ea vede barmanul pe hol, cand Jack o urmarea cu toporul. Am ramas putin surprins. Parca si tipa, adica ni se induce senzatia ca ea chiar il vede. Pana atunci, din punctul ei de vedere, sotul era teroarea. Nu prea stiu ce inseamna asta.
|
Faptul ca "viziunile" incep sa se materializeze si pentru altii, nu doar pentru Jack, sugereaza ca hotelul a inceput sa preia controlul total, i-a prins pe toti sub "vraja" sa, nu numai pe Jack. Acest lucru e explicat mai bine in carte si, partial, in miniseria lui Mick Garris.
Pentru cei interesati de o analiza mai profunda si de intelesuri ascunse:
THE SHINING in-depth analysis by Rob Ager pt 1 of 3
THE SHINING in-depth analysis by Rob Ager pt 2 of 3
(din pacate partea a 3-a nu mai exista)
Si un making of exhaustiv:
The Shining - Kubrick - The making of Shining (part1/4)
The Shining - Kubrick - The making of Shining (part2/4)
The Shining - Kubrick - The making of Shining (part3/4)
The Shining - Kubrick - The making of Shining (part4/4)
P.S. Ce schelete?