Originally Posted by Windom:
The Silence of the Lambs (...) si The Great Escape. Nu cred ca au ce cauta aici.
|
1) Acea închisoare de maximä sigurantä unde Clarisse are primele consultäri cu Hannibal... Wow-brrr...!
2) Un lagär de prizonieri de räzboi nu e tot o închisoare?
...ceea ce-mi readuce în minte:
"Escape to Victory", John Huston.
"Schindler's List", Steven Spielberg
"La vita e bella", Roberto Benigni
Si, deci (bune, rele...):
"Ringul", Sergiu Nicoalescu.
"O luminä la etajul X", Malvina Ursianu (despre reintegrarea unei foste detinute în societate; aici transpare perfect tocmai acea notiune mentionatä mai sus de Ulrich: "închisoarea din noi însine").
"Cel mai iubit dintre pämânteni", Serban Marinescu
"Intâlniri înrucisate", Anca Damian.
"Garä pentru doi", Eldar Riazanov (putine secvente în închisoare, la început si sfârsit - dar esentiale pentru tot filmul).
"The Blues Brothers", John Landis (din nou, închisoare doar în copertele filmului).
Rvn n-a propus limite, gen "numai închisori civile", sau "închisori pe timp de pace", sau "filme din care cel putin X% sä se petreacä în spatele gratiilor". Ideea e ca închisoarea, indiferent de ce tip sau cât de amplu dezvoltatä, sä figureze în film ca un
motiv, nu ca un pretext sau un element pasager (ca în numeroasele secvente carcerale prezente altminteri în multe filme, dar numai pentru completarea actiunii, färä un rol determinant major).