Cred ca succesul marketingului "Avatar" - ului nu a constat nicidecum intr-un abuz (cantitativ... Nu cred ca e cineva care poate sa spuna ca s-a simtit agasat ca in campaniile electorale) ci in cateva date/informatii/adevaruri care au cantarit enorm: reputatia lui James Cameronsi revenirea sa dupa o pauza de 12 ani. ; anuntarea celui mai mare buget alocat vreodata unui film. Au mai fost, dar cu un impact secundar: si lansarea de un timpuriu nemaiintalnit a reclamelor, subiectul de senzatie tipic blockbuster-urilor (a priori, cu partea lui de originalitate ) , un poster misterios si incitant si alte amanunte.
Ceea ce i se poate reprosa acestei campanii, prin prisma manipularii, este urmatoarea intrebare: Aveam eu, cinefilul vanator de satisfactii intelectuale, vreun motiv pentru care sa ma feresc de acest film? Poate tot reputatia lui Cameron, dar i-am acordat prezumtia de "nevinovatie" omului altfel ma acuzau unii de prejudecati.
|