Originally Posted by R_Afc:
De la CTP la Einstein ? La asta nu ma asteptam.
Din bugetul total al filmului/peliculei/bandei flexibile de celuloid, "Avatar", o parte consistenta a fost alocata campaniei de marketing, care dupa cum ti-am spus, au fost investite in proiecte precum "Avatar Day" ( zi in care cinematografele 3D au difuzat gratuit, 15 minute din film) sau promovata prin branduri uriase gen "Coca Cola" sau "Panasonic". Doar nu credeai ca acel buget va ramane neamortizat.
Insa cel mai important aspect al promovarii, a fost revigorarea tehnologiei de vizionare in format 3D (aceasta facand parte tot din campanie de promovare a filmului, criminal de bun), formatul 3D fiind motivul principal, pentru care majoritatea oamenilor de pe Terra s-au dus sa ii vada pe albastreii de pe Pandora. De asemenea asocierea peliculei cu suicidul, au dus la amplificarea impactului asupra publicului.
Dar, dupa cum ti-am mai spus, daca povestea era pe masura asteptarilor totul era bine, deci nu am nicio problema cu marketingul abuziv, de unde rezulta concluzia ca "Avatar" a fost facut doar pentru a avea incasari grase.
E complicat sa incerci sa gasesti 2 sau 3 sinonime pentru fiecare cuvant. Tu, Sully (pardon Redy) ce intelegi prin marketing ? Ce anume ti-a placut la "Avatar" ?
|
Despre Avatar Day am vorbit si eu. Aia a fost ceva special si din cate am inteles cinematografele, nu stiu daca toate, au suportat costurile pentru ca au inteles ca isi recupereaza banii din profiturile filmului. Poate au platit pentru toate IMAX-urile alea, nu stiu exact.
Tot o dai cu amortizarea investitiei. Ce legatura are asta cu marketingul ca de el vorbeam? Nu ma intereseaza daca isi amortizeaza aia costurile insa mai toate filmele isi fac bugetul inapoi, filmele pentru publicul larg. Cand vrei sa faci marketing pentru ceva te legi de ce ai. Lasand la o parte Avatar Day avem as:
- Sam Worthington. Cine-i asta ?
- Zoe Saldana. Cine-i asta ?
- Sigourney Weaver. Nu e rol principal asa ca e doar un amanunt pentru cei care au vazut si le place actrita.
- Avatar. Ce titlu e asta ? Stai sa ma uit in dictionar sa vad ! Pentru ca publicul care s-a dus la film nu-i neaparat familiar cu numele.
- Despre ce este ? Extraterestrii facuti pe calculator, albastrii si cu ochi mari.
Zici de 3D. Filme 3D au mai existat, nu-i nimic abuziv sau ciudat pentru ca faci reclama la 3D. Da, lumea este atrasa de 3D dar nu-i cine stie ce miscare de geniu pentru ca a mai fost facuta.
Reclamele cu Coca Cola ? Cred ca glumesti. Au fost proaste si nu vad de ce cineva si-ar misca fundul de pe canapea la cinema pentru ca a vazut Avatar in reclama de coca-cola. Cred ca am vazut reclama doar o singura data. Totusi a fost o reclama obisnuita si la fel ca si cele de detergenti, le uiti.
Ce a fost asa de sufocant la marketingul Avatar ? Nimic nu a fost. Luand ca si comparatie Alice in Wonderland avem asa:
- Tim Burton - stil si forma unica
- Johnny fucking Depp = win
- Alice in Tara Minunilor = visul oricarei strategii de marketing
Pai daca cineva a fost sufocat de Avatar probabil ca acum este deja mort de la marketingul Alice in Wonderland.
Avatar nu a avut nimic special, singurul lucru care s-a facut a fost sa promoveze numele in mod normal si nicidecum abuziv sau ciudat sau genial de bine. Filmul s-a vandut pe sine iar explicatiile de tip "pentru ca i s-a facut reclama" sunt absolut stupide. Conteaza sa faci reclama pentru a atrage atentia cat mai multor oameni dar de acolo pana la spalare pe creier si mersul ca zombie la cinema unde PLATESTI mai mult pentru ca e 3D sau IMAX este cale lunga.
Filmul a avut succes si pentru ca aia de la Weta sunt geniali dar si pentru ca Cameron este un perfectionist in materie de imagine. Atentia la detalii este aproape de ce s-a facut pentru Lord of the Rings. Cei care dau palme "fanilor" Avatar nu inteleg ca nu-i asa usor sa faci un film care sa placa multor oameni dar Cameron a reusit si pentru ca nu inteleg cum s-a facut o dau in clisee si stereotipuri in loc sa studieze problema putin mai mult, mai ales daca lucreaza in domeniu. Avatar e putin prea tehnic pentru ei dar poate data viitoare inteleg ce vad daca au invatat ceva din Avatar.
Imi amintesc seara de la Globuri si cum am vazut reactia celor din sala la auzul ca Avatar a castigat premiul. Aplaudau dar nu stiau de ce aplauda. Cameron se imbratisa cu Worthington care cred ca era in al 7lea cer si radea ca fraierul`

pentru ca nu se astepta. Apoi au arat fata lui Daniel-Day Lewis (unul din actorii mei preferati) cum in privirea lui nu intelegea ce se intampla in jurul lui.
PRICELESS.

La diferite discutii cu actorii am observat ca mai nimeni nu a inteles ce s-a facut in Avatar.
Nu stiu daca actorii simt o amenintare din partea asta cu motion capture dar cu siguranta nu o inteleg. Frica de nou.

Am vazut-o pe Sigourney Weaver vorbind despre tehnica asta si chiar daca poate fi interpretata ca "marketing" mi s-a parut just ce a spus si cred ca si alti actori daca ar fi lucrat la asa ceva, ar fi inteles.
Aici este un interviu in 4 parti cu Joe Letteri despre tehnologia folosita:
http://annecam.ning.com/video/avatar...-joe-letteri-3
Originally Posted by pipes:
pai daca avea un subiect mai greu de digerat (de catre cei multi), cand mai genera profitul mentionat?
|
Corect.
