Acea ultima secventa probabil e cea mai plina de semnificatii din intregul film. Camera aceea seamana cu The Red Room din Twin Peaks, fiecare obiect din ea e plin de semnificatii. Desigur, la fel ca Lynch, Kubrick a considerat ca e mai bine sa nu dea nici o explicatie, ramine la latitudinea fiecaruia sa vina cu propria interpretare. Acel design baroc al camerei ar putea sa fie explicat prin nevoia de a-i asigura fiintei umane un cadru familiar, unde se poate simti "ca acasa". In ceea ce priveste aspectul temporal, imbatrinirea accentuata isi poate avea cauzele intr-o lipsa totala a notiunii de "timp", asa cum o intelegem noi. S-a ajuns intr-un stadiu in care sintem dincolo de orice interpretare "omeneasca" a notiunii respective. In acea camera pot "coexista" sa zic asa 20,30 de ani in acelasi spatiu. Timpul nu mai e linear, prin urmare ajungem sa ne vedem propria existenta dintr-o perspectiva inedita - practic, ne vedem intreaga viata in acelasi timp. Greu de explicat, oricum...
|