Plotul: un hot deghizat în Mos Cräciun e cucerit de un copil inocent, care scoate iar la luminä tot ce avea mai bun în el acel tip "debusolat", sä zicem. (Adicä: drum de la räu spre bine.)
Spiritul Cräciunului: unde e prezent? Evident, în partea a doua a relatiei de mai sus, nu în prima (în cea de bine, nu în cea de räu)!
Dacä partea "de räu" n-ar avea si träsäturile ei negative (inclusiv de ordin verbal - adicä cele mai inofensive), ponderate si controlate (înjuräturile nu abundä, sunt doar câteva, pentru credibilitate - si nu-s din cele mai triviale, ca-n alte filme; violentele sunt pretty tame, de tip burlesc, nu brutale si naturaliste; violuri, slavä Domnului, nu existä; nici gaguri sexuale; furturile sunt zädärnicite), cât de convingätoare ar fi? Cum ar mai functiona contrastul, menit sä punä în valoare "spiritul Cräciunului"?
Pot exista filme de Cräciun eminamente pozitive (greu de fäcut, färä a degenera în dulcegärii plicticoase - deci putine la numär), si filme de Cräciun construite pe relatia între räu si bine.
Sub acest aspect, "Ho-ho-ho" e destul de echilibrat. Poate nu perfect, dar pe aproape.
Asa cä hai sä nu fim nici schematici, nici tezisti, nici mironosite.
L.E.
Marx, mä bucur sä te reväd aici, dar te rog: nu mai face pe condescendentul. Nu te prinde, se simte cä-i fäcäturä. Ca om care te-a cunoscut (cu pläcere) si-n realitate, te sfätuiesc: fii tu însuti. Ai toate motivele.
Last edited by Pitbull : 01 Dec 2009 at 12:41.
|