Amelie e un film frantuzesc din 2001 - 11 milioane erau o avere pentru un film frantuzesc (plus ca termenul de indie nu se aplica cinematografiei franceze - cele mai multe din filme sunt sustinute de CNC si nu exista marile studiouri tipice SUA). 7.5 milioane nu e o suma mica, dar in contextul bugetelor alocate pentru filmele americane in ultimii ani, nu e nici foarte mare (foarte probabil, cu alti actori in cele doua roluri principale, suma ar fi fost mai mica - atat JGL cat si ZD sunt house hold names in materie de indie).
Rushmore - smart si indie - de acord, dar e cu totul altceva de 500. Primul e coming of age story (spatiu mult mai ofertant pentru quirkiness and smartness). Cel de-al doilea e romantic comedy (gen stors, de-a lungul timpului, de orice urma de originalitate) - prin urmare, singura comparatie echitabila e cea cu Science de reves (comparatie care pentru mine, personal, nu are valoare considerand isprava lui Gondry o mostra de pretiozitate lipsita de miez sau, mai bine zis, multa forma, zero fond). Dar totusi, cei din 500 nu sunt hip, prin insasi definitia cuvantului (ultimele tendinte din orice le sunt complet straine, sunt arestati temporal undeva in anii 80).
Te-ai gandit ca alura atat de usor confundabila cu a NY-ului e vina zugravirii excesive si indelungate in culori boeme a (tocmai) celui de-al doilea cand, pentru LA, e o noutate?
Anyway, intentia nu era sa-ti schimb parerea despre 500 - mai ales ca filmul e departe de afi perfect (dar din cu totul alte motive, zic eu, decat cele enumerate de tine).
|