Originally Posted by Federico:
Deleted,asa cred si eu, ca telul unei ecranizari poate fi cel mult reconstituirea atmosferei si sugerarea temelor propuse in opera.Dar eu nu tin minte sa fi vazut un film care sa ajunga la aceeasi destinatie ca si cartea,dar pe alt drum.Eu am vazut selectii de episoade din opera literara ,considerate relevante,si transpuse in film;ori intr-o carte fiecare situatie isi are rostul ei si nu poate fi neglijata,iar daca o faci o iei si putin pe aratura.
Si ar mai fi si ideea de complementaritate.Adica filmul sa aduca ceva nou,in plus.caci altfel cand ajungi sa-ti pui intrebari de tipul de ce sa vad filmul si sa nu citesc cartea inseamna ca nu mai ai de a face cu arta.
De pilda am vazut mai devreme un Kurosawa la TV si pot spune cu mana pe inima ca imaginile acelea nu pot fi echivalate nici intr-un milion de pagini intr-un milion de ani.Despre asta e vorba.
|
da, si
complementaritate.
poate ca-i pacatul meu, prea putin ma intereseza
fidelitatea, acuratetea de copiere a detaliului. Scenariu-adaptare sau idee originala, m-a fascinat intotdeauna ce iese, ce
a vazut altul, cinematografic
Nu stiu daca ai revazut acum
Tronul insangerat - apropo de cum l-a citit Kurosawa pe Shakespeare. Poate fi si asa - dar nu numai.
Indraznesc sa spun ca aici nu va exista niciodata o
exclusivitate.
p.s. si eu il ador pe Lorca

, a fost si scenarist:
Viaje a la luna ("Trip to the Moon", 1929)