Originally Posted by corinka:
"O replica de o frumusete cutremuratoare mi s-a parut acesta: Tu me parles avec des mots et je te regarde avec des sentiments.
|
Daca e sa simplificam la maximum cam asta ar fi cheia in care trebuie citit filmul. Despre sentimentele Mariannei, voi fetele trebuie sa intuiti mai exact cat sunt de profunde. Oricum Godard pare a avea, s-a mai spus pe aici, o atitudine postmoderna de detasare si autoironie fata de propriile trairi/sentimente. Asa ca de cate ori are tendinta sa se exprime liric o da pe usoara parodie la diverse genuri (cel mai adesea musical). Eu asa citesc numarul de cantec si dans cu "linia norocului/destinului" sau, chiar, intreg filmul "une femme est une femme". si momentul in care pierrot il imita (minunat de altfel) pe Michel Simon este unul in care se spun lucruri importante pentru credo-ul godardian, lucruri pe care, daca te fura savoarea imitatiei comice, le-ai ratat. Oricum, toate astea (si multe altele) sunt "reteta" godard, farmecul lui. un ultim detaliu anecdotic: se pare ca la momentul Pierrot lucrurile nu mergeau prea bine in cuplul godard - karina, asa ca uciderea ei din final s-ar putea sa fie una destul de ritualico-simbolica. poate si personajul mariannei a suferit de pe urma supararilor godardiene. just an idea.