View Single Post
Old 06 Mar 2009, 20:16   #369
mirodoni
Guru
 
mirodoni
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bucuresti
Posts: 439
Send a message via Yahoo to mirodoni
Încep sã cred tot mai mult cã fiecare îºi citeºte propriile postãri. Numai nemulþumiri, dar propuneri concrete care sã elimine aceste nemulþumiri, deloc. Cineva ar trebui sã identifice ºi sã inventarieze nemulþumirile, apoi sã aparã propunerile.
Principala problemã este evaluarea scenariului. Doar 5 persoane pentru treaba asta e prea puþin. A doua problemã este ponderea scenariului în evaluarea finalã. Aici nu se poate remedia, trebuie schimbat complet, separarea totalã. Promovarea unui film ar trebui sã însemne promovarea unui scenariu bun. În momentul de faþã, este promavat producãtorul. Dintr-un motiv uºor de imaginat. Producãtorul primeºte finanþarea, deci producãtorul poate sã întoarcã niºte bani acolo unde trebuie. Pentru ca un proiect sã câºtige, producãtorul nu mituieºte pe cineva anume, nu mituieste pe nimeni, cum se tot sugereazã, insinuiazã, sau se afirmã direct. Dar câºtigã acei producãtori, de încredere, care ºtiu sã fie recunoscãtori. Numai aºa se explicã de ce nu se separã complet evaluarea scenariului de restul. Scenaristul câºtigãtor nu are bani, deci nu poate fi recunoscãtor. Lucrurile ar putea fi simple. Evaluarea scenariilor ºi ierarhizarea, apoi evaluarea regizorului ºi producãtorului. Acest procedeu nu convine, pentru cã producãtorul care trebuie ajutat se poate sã nu aibã un scenariu la valoarea corespunzãtoare. Dacã sistemul s-ar aplica, ar putea sã dea posibilitatea scenaristului sã-ºi aleagã producãtorul, dupã ierarhizarea scenariilor, sau producãtorului sã-ºi aleagã scenariul. Dar nici acest lucru nu convine, pentru cã existã riscul ca regizorul care trebuie promovat sã rãmânã de cãruþã.
Nu vreau sã-i mânii pe Proletar ºi AgitProp, dar propunerea de revenire la pragul de promovare cu nota 7 e o aberaþie. Vorbesc din propria mea experienþã. Cum am mai spus, un scenariu al meu a fost promovat la TVR de un juriu alcãtuit din 5 membri la fel de competenþi pricepuþi, corecþi, oneºti, ca la toate juriile CNC. Diferenþa era cã punctajul nu se cumula cu al regizorului sau producãtorului, iar finanþarea era pe gard. Între timp ºi-a luat zborul. Am participat cu scenariul la CNC. Aici pãrerile au fost împãrþite, mai împãrþite, altfel împãrþite, decãt la TVR. Adicã am luat mai mulþi de 2 decãt de 9. Am participat ºi când limita de promovare a fost 7. Atunci am luat 5 de 2. Dintr-o logicã simplã: scenariile care nu aparþineau unui regizor sau producãtor care trebuiau promovaþi, primeau automat 2. Cred cã un sfert dintre participanþi au luat atunci media 2. Atâta timp cât nimeni nu trebuie sã justifice nota 2, se poate. Dar grozãvia abia urmeazã sã o spun. În juriul de la CNC care mi-a dat media 2, a fost un jurat care la TVR mi-a dat 9. De ce oare?! Chiar dacã nici pentru notele mari nu se cer justificãri, explicaþii pot fi cerute, direct sau indirect, atunci când apare filmul, dar pentru un scenariu îngropat de viu nimeni nu-ºi bate capul. N-ai cum demonstra cã putea fi un film bun.

Constat cã acest topic este paralel cu AMENDAMENTELE LUI MUNGIU. Numai eu constat acest lucru ?
mirodoni is offline   Reply With Quote sendpm.gif