View Single Post
Old 17 Feb 2009, 21:34   #121
Neuptolem
Banned
 
Neuptolem
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,800
Originally Posted by LZP:
de ce crezi ca regizorii sunt tentati sa-si scrie ei scenariile?
In primul rand nu m-a interesat chestiunea asta, eu imi facui intro-ul cand veni vorba de "celebritatea scenaristului", asta ma interesa si ma motiva. Sincer, habar nu am, e ca si cum as incerca sa ghicesc de ce Ionita a ucis-o pe Mariuca desi o iubea mult, nu pot sa-mi imaginez ce e in capul unui regizor, nu m-am transpus niciodata in rolul unui regizor lacom de celebritate, poate doar al unui regizor care imagineaza un film cu ochii mintii..Nu sunt nici in masura sa dau eu un raspuns lamuritor dar daca vrei sa-mi stii simpla parere, ar fi, sa zic...aroganta, habar n-am, mandrie, foamea dupa faima, sunt mai excentrici si mai extrovertiti ca personalitate decat un scenarist iar in Romania, cred ca de foame, dar foame la propriu, pt imagine, sa fie trecut numele lor si colo si colo sa prinda ceva baban afara, asa au sanse mai mari sa fie luati in vizor.
Mai e si o mentalitate tampita la noi in romanika sa fii regizor-scenarist pt ca daca esti doar regizor, inseamna ca esti un autor neimplinit, neintregit, semi-om-de-film, wrong! Intre profesionisti nu e mentalitatea asta cretina, la Hollywood pe generic la screenplay sunt trecuti mai tot timpul cativa oameni, am ramas cu gura cascata cand am vazut la Rocco i e suoi fratelli 6 oameni la scenariu! Niciodata in tara noastra draga.

Originally Posted by LZP:
de ce unii scenaristi vor sa regizeze?
Aici as raspunde mai bine pt ca ma priveste, eu scriu la unele scenarii din cand in cand, iar de voi vinde vreodata unul some day nu ma voi simti implinit, din cauza ca:
Scenaristii care vor sa regizeze nu sunt doar scenaristi. Pur si simplu au inceput intai prin scrierea scenariilor pt ca asta le-a fost mai la indemana, mai comod, nu au avut mijloacele necesare regiei care tine si de tehnica, de fizica, alte aiureli total diferite de scenaristica. Acestia, nativ, sunt oameni de film, vad filmul in minte, ca il scriu ori il scriu, dar regizoral, nu e mare diferenta, insa degeaba scrii scenariul regizoral, nu ti-l cumpara nimeni asa. Problema apare atunci cand realizezi ca scoala de regie nu se invata autodidact ca scoala scenaristicii, pe care o mai prinzi si de pe un forum, dintr-o carte, scenarii doldora pe Net-Zone, etc. e complicat sa regizezi, banii, cunostinte "tinute la secret", te impiedica pur si simplu. Si te multumesti cu scenariile, pana cand, some day...
Si cred ca regia se invata mult mai greu, mai spre varsta a doua si depinde si de noroc, relatiile pe care ti le faci, capabilitatea ta, etc.
As face un "clasament" al valorii astfel:
1. Scenaristii care reusesc sa regizeze; E cel mai greu sa faci ceva palpabil din nimic, de la o idee, de unul singur;
2. Regizorii care si-au scris scenariile si nu au dezamagit la niciun capitol;
3. Regizorii (simpli), pt ca au reusit sa faca un film, si le-a iesit;
4. Scenaristii (simpli), pt ca nu-i usor sa scrii un scenariu (bun, foarte bun...) care sa ajunga film; Nu conteaza ce s-a ales de film!
5. Regizorii care si-au scris scenariile si au dezamagit la scenariu desi filmul e acceptabil - ii vad sub scenaristi pt ca prostia se plateste, no?
6. Regizorii care au dat-o-n bara si la regie si la scenariu. No comment!
Cazurile urmatoare (7, 8, 9...etc.), nu fac subiectul conversatiei, adica scenaristi idioti care nu au vandut nimic, asa zisi regizori care merg cu camera in mana fara sa aiba un scenariu, etc. etc. etc.
Dupa cum vedeti eu tintesc pozitiile 1, 4 si 7. :lol:
Neuptolem is offline   Reply With Quote sendpm.gif