View Single Post
Old 25 Jan 2009, 15:18   #24
mirodoni
Guru
 
mirodoni
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bucuresti
Posts: 439
Send a message via Yahoo to mirodoni
Originally Posted by Pitbull:
Avem de-a face cu trei personaje principale, angajate într-o relaþie dinamicã, instabilã ºi care, pornind din start de pe un palier de tensiune înalt, ajunge la intensitãþi extreme.
Cine n-a vãzut filmul ia de bunã afirmaþia. Dacã startul se referã la începutul filmului, cum mi s-ar pãrea normal, când apar numai douã personaje, “tensiunea înaltã” se rezumã la dispute de genul: “Ce, te-ai tâmpit de tot, vrei sã conduci tu ?! ªi el îi cedeazã locul la volan. Continuã cu dispute domestice care nu electrocuteazã pe nimeni. Cel mult, câþiva tineri îl vor înjura pe profesorul de matematicã, din cauza principiilor acestuia idioate. Tensiunea atinge intensitate maximã cam pe la a doua treime din film, când cele douã personaje, aparent soþ ºi soþie, îl accidenteazã mortal pe-al treilea, prostituata. Aici spectatorul va tresãri puþin, dar va continua sã mãnânce florticele, aºteptând una din cele 3 posibilitãþi. Fie profesorul îºi asumã responsabilitatea ºi merge la puºcãrie, ca în “Garã pentru doi”, fie vor ascunde cadavrul în pãdure, dupã ce îºi vor da arama pe faþã, unul fiind pentru, iar celãlat contra, ca în cele 43 de filme ºi seriale vãzute la televizor, fie cã moarta înviazã, ca în piesa ºi filmele la care am mai fãcut aluzie. Iese varianta 3. Brusc, tensiunea scade la valori nepericuloase. Spectatorul nu întrevede ºantajul, cã n-are niciun motiv. Cele douã personaje vinovate îl întrevãd, deºi nici ele nu au vreun motiv. Victima profitã, deºi recunoaºte cã nu ar avea cum sã-i ºantajeze. Filmul continuã la tensiune scãzutã ºi foc mic. Profesorul dã cu undiþa, ca sã lase posibilitatea celor douã sã-l bârfeascã, fata se duce ºi ea pe malul apei lângã profesor, dar amanta n-o însoþeºte, pentru a le da ºi lor posibilitatea s-o bârfeasc, mai picã din cer un personaj cu rolul de a menþine tensiunea la valoarea stabilitã, iar spectatorul rezistã fãrã efort suplimentar, datoritã jocului actorilor, peisajului ºi replicilor, aºteptând ultimul unghi subiectiv al prostituatei.
Originally Posted by Pitbull:
…ultimul ei unghi subiectiv, privind din pãdure plecarea celor doi ºi pândind apropierea altei maºini…, când Ana-Violeta, satisfãcutã, ºi-a "aruncat peºtii în apã" ºi-ºi pregãteºte cârligul pentru o nouã prizã…
Aici, trebuie sã recunosc ºi eu cã mi-am pus problema ce e cu maºina aceea care venea la drum de searã. Fireºte, m-am aºteptat ca regizorul sã-mi sugereze ceva, nu murã-n gurã, dar cât de cât. Cum nu s-a întâmplat nimic, am tras concluzia cã în maºina respectivã era restul echipei, care venea sã-i întâmpine pe interpreþi, la sfârºitul filmãrilor. Acum, Pitbull spune cã în maþinã erau niºte amanþi în schimbul de noapte, urmãtoarele victime ale prostituatei. Din acest unghi subiectiv rezultã cã fata s-a aruncat în faþa maºinii celor doi. În acest caz, accidentul devine plauzibil la 20 Km/h ºi-mi retrag cuvintele. Valoarea filmului creºte brusc. Pãcat cã Sitaru nu l-a luat coautor pe Pitbull. Mai rãmâne subþirimea ºantajului, dar poate se rezolvã. În rest, sunt de acord întru-totul cu disertaþia excelentã a lui Pitbull.

@films4
Am folosit ironia ºi umorul, deloc încrâncenarea. Nu detest filmul, cum crezi.
Dimpotrivã, la început este folosit greºit unghiul subiectiv. Am arãtat acest lucru în textul meu, dacã citeºti cu atenþie. Profesorul este burlac, iese singur din bloc, afarã îl aºteaptã amanta. Ea îl vede ieºind din bloc. Nu se justificã bâþâitul camerei la cadre strânse, pentru cã denatureazã inacceptabil. Când miºti capul în sus ºi-n jos, la stânga ºi la dreapta, n-ai vertijuri.
mirodoni is offline   Reply With Quote sendpm.gif