Scuza-ma, eu am o abordare mai capitalista a afacerii. Daca filmele se dovedesc a fi profitabile, se vor gasi bani (mult mai multi decat da CNC-ul) si se vor face. Se scot carti (inclusiv traduceri costisitoare), fara mare ajutor de la stat. Iar la capitolul productie numerica, Hollywood-ul si Bollywood-ul baga cateva Europe in buzunar, cu stipendiile lor cu tot.
Nu zic sa nu se stranga bani pentru productie si sa nu fie fortati unii sau altii sa cotizeze, e o chestiune de responsabilitate si de solidaritate si de reprezentare. Dar felul in care sunt cheltuiti ACUM acesti bani pentru productie, mi se pare ineficace. In plus, interventia CNC-ului in piata distorsioneaza selectia naturala a filmelor. Mie nici macar nu mi-e clar ce doreste CNC-ul: filme de public (are doua criterii de evaluare a scenariului pe tema asta) sau filme de festival (daca ma uit cum sunt punctati regizorii)?
Dar mecansimul normal e altul. Pana la urma pana si Leon Negrescu intai a produs filmul, (dupa aia l-a furat si) abia la sfarsit l-a vandut.

Am vazut de trei ori
Restul e tacere, stiu sigur ca asta a fost mersul lucrurilor...
Chestia cu morcovul e exact asa cum spui, doar ca morcovul nu e atarnat in fata.
