Apropo de gäuri (mesajul täu anterior); am generalizat doar, folosind exemplele date de tine tot asa, la nivel generic...
Apropo de S.F.: problemele identificate de tine fäceau obiectul multor dezbateri în cenaclurile Solaris si Prospectart, anii 1986-1990. Intr-adevär, existä multe viziuni partiale (în ambele sensuri: incomplete, si pärtinitoare) asupra S.F.-ului - raportate fie la diversele subgenuri pe care le mentionezi (space-opera, time-travel, distopia, etc...), fie la propriile conceptii ale unora si ale altora asupra genului (cam aici s-ar înscrie si eroarea lui Cinemania de a nu considera S.F. "A Clockwork Orange" - desi e surprinzätoare; filmul e una dintre marile capodopere ale genului, S.F. 100%). Practic, S.F.-ul e definit de un anumit mod de a specula logic asupra realitätii (anticiparea e doar un exemplu foarte popular), care se poate dezvolta în foarte multe directii si contexte. Ceea ce, într-adevär, duce la liste impresionante de titluri.
|