Lucrurile sunt complicate pentru cã nimeni nu vrea sã le simplifice. Se impune, dar cine va impune? separarea etapelor de evaluare a scenariului, a regizorului ºi a producãtorului. Evaluarea regizorului sã se facã dupã “decupajul regizoral”. Aºa cum un scenarist munceºte 2 ani la un scenariu ºi nimeni nu i-l citeºte, ºi regizorul sã scrie decupajul ºi sã demonstreze cã poate face dintr-un scenariu de 10 un film de 10. Nu e sificientã o “concepþie regizoralã” de 3 pagini. Nu e obligatoriu 100% cã dacã a fãcut un film excelent sau foarte slab va continua la fel. Deasemenea, producãtorul, sã demonstreze cã poate scoate un film bun dintr-un scenariu anume. Pentru aceasta, fiecare scenariu promovat, în ordinea punctajului, va avea mai mulþi ofertanþi, regizori ºi producãtori. Deci, pe acelaºi scenariu, vor concura mai mulþi regizori ºi producãtori. Cu condiþia ca selecþia scenariilor sã fie o treabã serioasã. Nu are importanþã dacã regizorii sunt ºi scenariºti, discuþia se poartã separat. Se poate imagina cã un regizor scenarist va face un decupaj perfect pentru scenariul sãu. Cu atât mai bine. Sau poate cã nu.
|