Thread: "Boogie"
View Single Post
Old 02 Oct 2008, 11:41   #33
gionloc
Guru
 
gionloc
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,105
Originally Posted by illotempore2002:
bai bai bai.....nu am rabdare sa citesc chiar tot acum, dar am sa-mi fac temele mai incolo.....dar statzi asa.....e careva care considera Boogie un film meserias?
'cause e foarte mediocru....
[.....]
dar ce facem cu restul?

eu consider ca filmul e bun!
nu as zice meserias - meseriase is The Passion of Anna si Scenes from a Marriage de Bergman, de exemplu, dar Boogie e un film bun! asa, 4 stele din 5 sau 8,5 din 10. sau mai repede regal decit remiza.

problema e tratata pina la capat - e un caz de viata, una pe care o ghicesti in linii mari (in amanunte importante ca totalitate), una pe care o vezi explicit (in numeroase amanunte) in context - vezi incordarea din cuplu cu detaliile ei din debutu filmului - intilnirea cu prietenii - deznodamintul momentan.

in sensul scolaresc evidentiat de tine, filmul asta nu angajeaza nicio teorie si nu face nicio demonstratie (decit estetic, eventual). prezinta o situatie, o frintura din povestea unor vieti. da detalii in care sint si in urma carora ramin intrebari importante pentru spectator (fie in relatie cu el insusi, fie in relatie cu personajele). asa e, intimplarile sint auzite, vazute - la prieteni, la cinema, chiar in vietile proprii - nu in detaliile din film, ci in alte detalii, dar in esenta tot acolo converg. asta le face mai slabe? eu spun ca nu! in viata de zi cu zi uitam adesea de toate lucrurile pe care filmul le chestioneaza. in relatie cu ceea ce se petrece pe ecran, daca sintem deschisi, probabil ca vom avea momente de cumpana serioasa in timpul proiectiei. daca le avem inseamna ca filmul si-a atins scopul (si din punct de vedere valoric e bun. in ce ma priveste - m-a dus spre intrebarile alea, deci e ok!).

ok, poate ca noi nu sintem atit de superficiali precum cei de pe ecran, poate ca nu sintem atit de ratati (sau nu vrem sa fim, nu ne recunoastem asta!), poate ca sintem mai intelegatori, mai dedicati, insa pentru contextul nostru, o problema ca aia (in potenta, putem ajunge intr-o situatie ca aceea, la un nivel 'mai substantial', daca asta ti/vi se pare superficial) cum ar fi rezolvata?
oricum, nu asta e ceea ce conteaza ca filmul sa fie reusit, ci sa te puna in locu personajelor, sa judeci in locul lor o situatie. fata de smaranda - care, la extrem, e victima filmului, pozitia ta e omniscienta... de aci poti analiza tot felul de treburi.

si eu am avut o stringere de inima in legatura cu filmu - cum dracu de se intilnesc la neptun, de 1 mai (am zis ca, no, de obicei mereau la mare de 1 mai si, odata cu inaintarea in virsta, nu mai aleg costinesti sau vama veche, ci statiunile mai 'cuminti' si mai 'cu pretentii' - astfel ca intilnirea devine plauzibila).

oricum - tema nu cred ca e 'viata de cacat care incepe cu casatoria' (nu am simtit ca viata ar fi mai roz pentru cei care nu is casatoriti) - temele is (mai degraba) lipsa comunicarii veritabile, compromisurile (cariera, afaceri viata de familie), deciziile lipsite de ratiune, diferenta dintre visuri si realitate, prapastiile pe care le sapa diferenta asta (dezacordul intre sperante si posibilitati, neinteles ca atare)... toate astea sint teme = sint probleme, interogatii, piste.

si mai e ceva - boogie nu cred ca e un tip care in mod normal ar fi facut ce face in noaptea aia, insa atunci apar circumstantele care sa il duca spre o negare totala a ceea ce traieste, un 'imi bag picioarele in tot' absolut. pe care probabil ca il regreta, dar dupa care nu stiu ce mai poate fi dpdv moral.

cit priveste dialogurile - discutiile smaranga boogie is remarcabiel ca tensiune, discutiile baietilor in balcon sau la saorma is excelente in reliefarea chipurilor acestora... aci nu am vazut decit treaba bine-facuta (si bogatie de continut)!
gionloc is offline   Reply With Quote sendpm.gif