Originally Posted by Pauline Kael:
Citez din tine" macabrul cu valoare pozitiva",care ar fi acea valore,informativa,culturalizanta,estetic-demonstrativa?
Da,se gasesc elemente de bad art si in Evul Mediu si in suprarealismul modern,peste tot.
Bad art-ul asumat,cum ai scris in ultima parte,colorata de mine,intr-adevar acela e nociv si manipulator,instigator.Mesajele subliminale,tehnicile de manipulare din asa zisa arta de cacao,asta e bad art.Si felul submediocru in care aleg ratatii numiti artisti sa-si prezinte" opera".,themasterpiece of shit","chef- d'oeuvre du merde".Intr-adevar.Obscurantism si obscuranti...modernismul practicat de ermetici,negativisti,obscuri si obscuranti,decadenti suprarealisti(nu ma refer la cei rasati),avangardisti,antitraditionalisti,absurzi,a narhisti,daramatori cu orice pret,innoitori care dispretuiesc ordinea fireasca de amorul artei schimbarii nimicului...
|
"culturalizanta,estetic-demonstrativa", hmm macabrul nu poate cultiva decat cel mult moralitate, sau intr-un sens pozitiv (clasic that is): Asa nu. Nu faceti anumite lucruri pentru a nu fi, fie voi confruntati cu macabrul, fie altii sa nu se confrunte cu el. Iar macabrul poate oferi fie un exemplu infiorator de consecinte, fie poate transmite foarte pregnant un avertisment a unor consecinte periculoase. Asta intelegeam eu prin macabru cu valoare pozitiva. Acum, ca macabrul sa devina un element culturizant, trebuie ca o transformare profunda a societatii sa aiba loc, una de natura stoica, in care estetismul sa devina nul ca valoare. Abia cand lumea nu se va mai infiora de sange, matze si alte organe scoase mai mult sau mai putin violent, mesajul unor asemenea expresii artistice va atinge publicul. Dar, sa fim seriosi, asta nu se va intampla niciodata, micii filantropi crescuti de Coelho vor fi mereu acolo sa isi dea cu veto-ul lor etic. Cat despre nulitati, sunt peste tot da, numai sa nu uitam ca impresionismul a aparut ca o expozitie a celor care au fost refuzati sa participe la Salonul de la Paris pe motive ca "distorsioneaza bunul simt al ordinii estetice din pictura". Printre acestia se numarau Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir sau Cezanne.