View Single Post
Old 08 Apr 2008, 19:32   #19
mirodoni
Guru
 
mirodoni
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bucuresti
Posts: 439
Send a message via Yahoo to mirodoni
Sergiu Puiu, vãd c-ai apãrut.
Îþi cunosc într-o oarecare mãsurã poziþia, din mesajele citite, dar sigur nu le-am vãzut pe toate. Am înþeles, dacã nu fac o confuzie, cã eºti jurnalist. Ai fost acuzat de atac la persoanã ºi agresivitate verbalã. Dacã ai început cu “aceasta oroare – regulamentul…” ºi acuze, nu cred cã vom rezolva ceva. Scopul nu este sã-i înjurãm pe ei, sau sã ne înjurãm între noi. Eu propun sã scoatem în evidenþã carenþele regulamentului ºi sã-i invitãm politicos pe cei implicaþi sã ne rãspundã. Eu mi-aº dori sã folosim un limbaj de care sã nu ne fie ruþine atunci când ne vom întâlni faþã în faþã. Cu ei, sau între noi. Fiecare afirmaþie trebuie sã aibã acoperire. ªi fãrã întrebãri retorice, cã ne pierdem timpul! Ai spus cã sunt producãtori care se prezintã cu 20 de scenarii la concursul CNC. Cred cã e o observaþie foarte aproape de adevãr. Dar trebuie sã spunem ce e rãu în asta. În primul rând, ajung la comisia CNC o sutã-douã de scenarii, care, evident, într-un termen de 20 de zile nu pot fi citite, deci nici evaluate corespunzãtor. De unde au producãtorii atâþea bani de aruncat pentru taxa de participare, ºtiind sigur cã în cel mai fericit caz vor gâºtiga cel mult cu un proiect? De ce nu se prezintã doar cu acel proiect? O sursã, pe care o ºtiu sigur, este determinarea scenaristului sã plãteascã taxa de înscriere la concurs, adicã 5-6 milioane. Prima mãsurã care ar rezulta imediat ar fi SEPARAREA ETAPEI DE EVALUARE A SCENARIILOR DE ETAPA EVALUÃRII PRODUCÃTORILOR. Dacã producãtorii ar organiza concursuri proprii serioase de evaluare a scenariilor, nu s-ar ajunge aici. Dar pe producãtori nu-i obligã, ºi probabil nici nu se poate, sau ar fi formal, sã organizeze concursuri proprii. Pe de altã parte, au ºi justificãri. Nu au criterii de evaluare a scenariilor comune cu CNC. Cum a spus ºi Rocky, scenaristul e batjocura tuturor. Cu condiþia sã nu fie ºi regizor ºi producãtor. Dacã e, el scrie, el apreciazã. Este adevãrat cã un astfel de fiml a ajuns aproape de Oscar, dar poate cã altul, dupã scenariul altuia, cu cu totul alt subiect, lua Oscarul. Cine ºtie mai bine, ar trebui sã-i menþioneze pe cei care sunt implicaþi direct în soarta filmului românesc.
Mã opresc aici, cã mai am ºi alte treburi. Dacã meritã, mai discutãm, dar nu doar între noi doi.
mirodoni is offline   sendpm.gif