Mdaaa... :?
Michisor dragä, nu ne-o lua în nume de räu, dar Proletar are dreptate... Hai sä-ncerc sä-ti explic...
Asa cum am spus, e clar cä te-a învätat cineva cum sä scrii "ca-n filme" (mai bine zis, "ca-n scenarii"). Textul täu imitä binisor limbajul si paginatia dramaturgiei de film. De asemenea, ai auzit de undeva cä trebuie sä faci descrieri detaliate... si le faci. La început, ele par destul de interesante, dar foarte curând devin obositoare si complet inutile. Explici ca la grädinitä cum cutäricä merge ba încolo, ba încoace, ba se întinde, ba cascä, ba se scarpinä-n cur - când toate astea n-au nici o importantä. Cel mai probabil, regisorul si actorii vor aplica doar 24% din aceste indicatii pretioase, la filmare; în rest, vor compune cu totul altfel interpretarea (presupunând cä textul ästa ar fi filmat vreodatä - ceea ce, nici o sansä!).
Apropo, nu mai tot scrie "vedem... vedem... vedem..." - e clar cä vedem, cä doar e film! Culmea, pe alocuri scrii "VEDEM" cu majuscule - adicä sä fie clar ce facem, nu care cumva sä creadä cititorele cä aici nu mai vedem, ci mirosim... sau gustäm... (ce-i drept, filmul e foarte... olfactivo-gustativ, mai ales pe ici, pe colo, prin secventele esentiale!).
Ca sä n-o mai lungesc: mäi Michidutä, ceea ce-ai scris tu aici NU E UN SCENARIU. Este ceea ce în terminologia dramatugiei de film se numeste "peripetie": o întâmplare de sine stätätoare, relativ interesantä (din päcate, peripetia de-aici e total neinteresantä), care ar putea fi inclusä, eventual, într-o povestire cinematograficä. De-aici si pânä la scenariu, calea-i lungä!
Din nefericire, textul ästa NU SPUNE NIMIC, NU FOLOSESTE LA NIMIC - nu e decât plicticos, vulgar si respingätor. Nu are nimic comun cu arta sau mäcar meseria filmului. Dacä tii mortis sä te orientezi spre meseria asta, va trebui sä întelegi cä rostul oricärui film este acela de a SPUNE CEVA (si de a o face într-un mod cât mai interesant!), nu de a-ti oferi tie pretexte ca sä înjuri, sä filmezi politisti dând muie, penisuri în prim-plan si femei urinând sonor. Fetisurile astea e mai bine sä le tii acasä, în dulap. Pe ecran, ele pot fi aduse doar ca mijloace de a exprima ceva major, nu ca defuläri de pusti teribilist. E clar cä ai auzit tu ceva despre "naturalism" în artä, da' ce-ai scris tu aicea nu-i naturalism, e o hazna. N-ajunge sä spui non-stop "pulä" si "pizdä" (ca Nutu Cärmäzan sau Sergiu Nicolaescu), nici sä le filmezi obsesiv (ca Pintilie), ca sä devii un Arghezi sau un Zola al cinematografului). Estetica urâtului e unul dintre cele mai dificile genuri - nu e pentru ageamii...
Sper sä nu te superi si sä mai stai pe-aici... CineMagia este un loc unde se pot înväta multe - inclusiv, cum se scriu scenariile!
* * *
A, si încä ceva: mäi Michidutä, învatä sä scrii CORECT ROMANESTE, bäiatule! Sau mäcar dä-i cuiva textele sä ti le corecteze. Päi uitä-te si tu ce perle ai putut sä ne oferi:
Originally Posted by michi maxamo:
Prin statia de emisie receptie a masinii de politie se AUDE PÎRÎITUL STATIEI emisie-receptie.
|
- Nu mai spune! :hmm: Bine cä n-ai zis: "Agentul Popa mänâncä salamul pe care-l mänâncä agentul POPA"!
Originally Posted by michi maxamo:
"continua sa isi plimbe palmele mainii pe fata si pe cap"
|
Si cu palmele piciorului ce face? :huh:
Originally Posted by michi maxamo:
Bine cä nu era desfiguratä la cur... :sleep:
In rest, vezi cä în limba românä nu se pune virgulä între subiect si predicat.
Si mai taie si tu din cacofoniile alea.
Neapärat, citeste topicul "Vreau sa stiu > Vreau sa fiu actrita", si învatä de la Irene Marlyne Monroe putinä gramaticä; si românä în general; si logicä; si multe altele.
Baftä, puiule! 8)