În primul act al filmului se observã faptul cã identitatea Dianei s-a rupt în douã – una a devenit Rita (jumãtatea care e cea mai aproape de identitatea realã a Dianei), cealalta, Betty – proiecþia fantasticã, jumãtatea idealizatã. În actul 2, Diane devine ea însãºi, rememorîndu-ºi ultimele momente ale vieþii.
În prima parte, Rita ºi Betty sînt Diane, cea care încearcã sã umple golul dintre propriul eu ºi cel idealizat, devenind atît ea cît ºi obiectul obsesiei sale (reuºind astfel în ceea ce Fred Madison a eºuat în Lost Highway). Idealizarea teoreticã de cãtre Diane a Celeilalte (Camilla) precum ºi abilitatea ei de a apãrea ca douã persoane diferite transced graniþele spaþio-temporale, situaþie asemãnãtoare cu aceea din BLACK LODGE.
Abilitatea Dianei de a-ºi dubla identitatea sugereazã faptul cã mintea ei este capabilã sã îngroape atît obsesia faþã de Camilla cît ºi amintirea propriei sinucideri.
Dacã analizãm puþin secvenþa în care apare intrarea în complexul de locuinþe al mãtuºii Ruth, mai putem observa anumite indicii: miºcarea grãbitã a camerei de filmat în momentul în care intrã în curtea lui Ruth sugereazã cã Betty, sau Diane sub forma Ritei, se aflã deja în locuinþa mãtuºii, Betty fiind astfel perfect conºtientã unde merge; miºcarea camerei ce surprinde intrarea lui Betty în curtea lui Ruth constituie un indiciu relaþiei ei directe cu Rita ºi Diane.
Dupã ce Rita ºi Betty fac cunoºtinþã iar Betty descoperã amnezia Ritei, cele douã încearcã sã afle adevãrata identitate a Ritei. Pe mãsurã de înainteazã în investigaþiile lor, ele dovedesc constant faptul cã sînt de fapt douã reprezentãri ale Dianei, sau Diana, împãrþitã în douã. Strînsa legãturã dintre Rita ºi adevãratul Eu al Dianei este demonstratã de faptul cã intuieºte dar nu-ºi poate aminti cu exactitate semnificaþia poºetei burduºite de bani pe care cele douã o analizeazã fascinate.
Ar mai exista indicii care sugereaza ca e vorba de o singura persoana, dar o sa stricam surpriza celor care n-au vazut inca filmul daca spunem totul aici. :)
|