Notorious - 9/10. Unde a fost misterul aici? Unde a fost suspansul? Ce a insemnat filmul asta? Prea mare nota 9 sa am atatea dubii despre el. Tarziu, chiar in final, mi-am dat seama despre ce este vorba. Este vorba despre complexitatea realtiiei dintre personajul lui Grant si cel a lui Bergman. Complexitate formata de slujba pe care o are Grant si de sarcina atribuita lui Bergman. Iar finalul clarifica povestea...Bergman aflandu-se in mijlocul luptei dintre Grant si Rains pentru...ea. Personaj manipulat de la inceput pana la sfarsit, o jucarie pe post de microfon pentru un barbat din viata ei. O minunata drama a femeii si a invaziei asupra spatiului privat (asa cum ne arata Hitch prin apropierea aproape absurda asupra cuplului si urmarirea lor). Alt cadru care mi-a placut foarte mult a fost coborarea de la etaj pana la Rains si Bergman, urmat de focalizarea asupra mainii lui Bergman, relevand cheia...minunata cinematografie. Minunat film...dar nu cel mai.
Rebecca - 7/10. Nu prea mi-a placut. Are parca caracteristicile primei telenovele, elemente care m-au facut sa rad dar care nu sunt neaparat amuzante. Plot twisturile care apar din senin...comoditatea finalului pentru personajele principale...bantuirea unei persoane moarte, prin simple litere si amintiri ale altor persoane asupra personajului feminin principal. De la inceputul filmului pana la inceputul ultimei jumatati de ora din film, filmul nu duce nicaieri...e doar povestea unei Cenusarese, care se plimba prin casa, bantuita de ce am mentionat mai sus, prin intermediul cameristei credincioase celei moarte...i-a venit cam tarziu ideea (celei de'a doua Dna. Winters) sa arunce toate lucrurile ce ii aduc aminte de R. Cam inutil filmul...si nu si-a meritat Oscarul. Dar a ramas o replica cunoscuta din film...Nu trebuia sa ne intoarcem la Manderlay...si eu zic...Nu trebuia sa ma uit la filmul asta.
The Birds - 9/10. Ce final minunat pentru o zi Hitchcock...Unul dintre cele mai cunoscute suspanse-thrillere ale lui Hitchcock...si unul dintre cele mai bune filme horror din istorie. Horror psihologic, that is. Ce a vrut sa arate Hitchcock cu filmul asta, zic eu...ca numarul ii sperie pe oameni, multitudinea si proportia obiectului e ceea ce ii infricoseaza pe oameni...da, intr-adevar, daca erau la fel de multi iepurasi dragalasi, da, nu era asa de infricosator, pentru ca era foarte usor sa te aperi de ei...pe cand la pasari...zboara repede, greu de controlat, iar ciocurile...ciocurile sunt infricosatoare de aproape (si credeti-ma, ca detinator de perus, pisca cateodata pana la sange, cand chiar se hotarasc sa o faca). O explicatie asupra nebuniei pasarilor...aveau creiere mici, si stateau mult pe firele de electricitate, au fost evident afectate de asta si astfel innebuneau atacand orice misca. Dar de ce numai pescarusi si ciori? Si de ce numai in orasul ala? N-am idee. Dar pe langa astea, efectele speciale si imaginea sunt de cea mai buna calitate.
Rope - 10/10. Filmul asta trebuie amintit pentru posteritate ca fiind unul din cele mai bune Hitchcockuri. Stau acum si ma gandesc ce sa spun despre el...decat ca e un film perfect. Atat prin tehnica folosita cat si povestea plina ochi de suspans si tensiune. Filmul e intregime format din 9 duble, atat...(eu am numarat 7, dar au mai fost cateva care s-au produs in timpul actiunii, nu numai atunci cand camera se focaliza pe un obiect negru, astfel producandu-se switch-ul...) ... 9 duble perfect jucate de actori, perfect coregrafiate de regizor si pana si cei din spatele camerei si-au facut treaba perfect. Cat despre poveste, daca il cunosti pe Hitch, si pe spiritul lui justitiar, atunci stii cum se termina, dar ce e incredibil e ca si asa...posibilitatea de a te desprinde de pe scaun e imposibila.
__________________
Adevarul nu insulta, ci ofera dusuri reci prostiei calde...
M0n0's blog
|