din selectia NYAFF 2007, unde filmul japonez a fost king of the hill
Freesia: Bullets Over Tears,
Furîjia (2007)
nihilistic prin decoruri si atmosfera, rece ca o sala de cinematograf unde au uitat sa dozeze A/C-ul, dar numai la suprafata, actiunea intr-un in viitor apropiat, o societate in care statul lichideaza pe condamnati trimitand echipe de asasini cu permis sa lichideze infractorii, un asasin ramas cu sechele din nui experiment militar in copilarie - devenit aproape masina de ucis, singura licarire care il lumineaza si il mentine uman este imaginea unei fetite pe care, el insusi copil fiind a salvat-o de la inghet in cursul aceluiasi experiment, acum ea e sefa agentiei care se ocupa cu lichidarile, he is the most important asset. Cand echipa de asasini esueaza, si se lasa cu un macel in masa, vina cade pe umerii ei si el trebuie sa o protejeze. Detalii minimaliste mai sugestive decat o mie de cuvinte, coolness chiar si in agonie, si suficient de violent cat sa nu bata pasul pe loc;
Retribution,
Sakebi (2006)
tema grudge refurbished in maniera detectivista - cu Koji Yakusho in rolul de detectivului surmenat care ancheteaza o serie de crime, in care cel putin una din ele pare comisa de el insusi. Chilling prin atmosfera de realism indusa de ancheta politiei interpusa cu manifestarile stafiei victimei;
Nightmare Detective,
Akumu tantei (2006)
la fel, combinatie de film politist si horror, in regia lui Shinya Tsukamoto, ancheta politiei intr-un lant de crime provocate prin sugestie..asasinul-linie-fierbinte isi convingea/hipnotiza victimele sa se sinucida, vorbiind la telefon iar sinuciderea avea loc in somn - apucau ce nimereau si isi faceau harakiri. Un personaj care are capacitatea sa intre in visele oamenilor este convins de politis-ta din rolul principal sa descopere asasinul.Confruntarea dintre killer si dream detective in visul detectivei, devenita urmatoarea victima potentiala - asasinul care castiga puteri noi cu fiecare nou victima - este golit pur si simplu de energia negativa, printr-un sir de mutari ca la sah...;