@ preda porter - sper ca nu te supara adresarea colocviala
observ aceeasi suficienta in finalul mesajului tau de mai sus, precum in finalul proiectiei initiale din cadrul TIFF - acolo spuneai ca te bucuri ca toata lumea a inteles ce voiai sa spui (legat de faptu ca nu veneau intrebari)! de ce suspectezi ca spectatorul nu e suficient de inteligent incit sa patrunda anumite sensuri? crezi ca filmul tau e prea criptic si de aia, mie, cel putin, nu mi-a placut ?!
faptul ca scenariul a fost scris in 2002 nu inseamna ca acum am intra intr-o combinatorie aritmetica de 'ingeri necesari' luati cite 'cache'... ne aflam intr-un peisaj (intracultural) intertextual in care raportarile sint valabile... faptul ca tu nu stiai (desi ma indoiesc) de existenta lui Lost Highway sau The Game nu face Ingerul Necesar un film original! tema principala - cea care sta la baza intregii desfasurari narative din latura sociala - nu e originala! asta nu ar fi o problema, nici in Cache nu e originala, insa acolo functioneaza, spune ceva nou...
aci e trasa de par, nu vine cu o istorie noua, spune o poveste cu iz romatic - genialitatea artistica bazata pe trauma si suferinta, actul creatiei sustinut de monstri personali - intra un pic in cotidian, ba amar, ba comic, ba enervant.. totul intr-o formula nemaivazuta la noi, sa zicem, - dar existenta la altii si sustinindu-se bine la ei...
de acord, marile motive calatoresc, sint reluate - vezi Floarea albastra in literatura, dela Novalis la Eminescu.. insa e preluata si facuta sa functioneze intr-un alt sistem cu incadrari diferite... Haneke creaaza psihoza si in acelasi timp critica acid middle-class-ul occidental... Lynch has that kind of magic in fiecare scena... la Fincher e suspans, la Aronofski e paranoia... aci e doar o recunoastere a unor secvente si idei care in alte locuri functionau!
Mala a rezumat foarte bine atmosfera din preajma si din interiorul Ingerului! puteti sa va chinuiti la nesfirsit sa-i rastalmaciti cuvintele: aci nu tine!