Originally Posted by Pitbull:
Ca punct de pornire, rämâne insuficient motivatä optiunea pentru acest tip de relatie bilateralä, între realist si fantastic: de ce este tocmai Ofélia mostenitoarea principatului subteran? De ce e häräzitä salvarea acestuia tocmai acum si aici, si tocmai în relatie cu acest episod al vânätorii de comunisti? De ce elementul cheie va fi tocmai fratele ei - fiul Reginei (a cärei "îngemänarä" teresträ moare la nastere) si al maleficului absolut? Sunt întrebäri pe care povestea le lasä autoformulate si insuficient clarificate, astfel încât, în ultimä instantä, "El laberinto del fauno" apare cam ca un castel regesc construit pe fundatiile unui conac nobiliar. Nu e o nenorocire, dar... era loc si de mai bine.
|
toata povestea cu fauni, zane si teritorii princiare subterane nu era decat un spatiu de refugiu al unui copil traumatizat de razboi. tot ce se intampla in plan 'fantastic' era legat de tulburarile fetitei din plan 'realist'.