Nu ca m-ar ofusca pana la cer titulatura "from the director of Harry Potter 3 comes..." (de altfel, HP3 a fost cvasi-acceptabil), dar vedeam cu stupoare tristutza cum Cuaron se micsoreaza si se micsoreaza pe masura ce filmul se petrecea si ramaneau rescrierile Universal alandala ale scenariului - ca doar stim prea bine "la cate maini/drafturi" e scris un scenariu H'wood - sarindu-mi in ochi prin evidenta APASARE a "the right buttons" (vezi secventa-balaaaaast a uciderii personajului lui Caine - in contextul secventei mai mult decat lamuritoare de dinainte, "Sf.Familie varianta post-apocaliptica" inclusiv Clive Owen pe post de Iosif-fara-tragere-de-inima coborand printre soldati -cum altfel??- stupefiati, si altele si altele).
Prea putin wickedness, apeluri vizuale corecte, fara "crossing lines"-eh ata ete, cateva compozitii de cadru f.frumoase (la un moment dat, e un cadru care ai jura ca e luat din "Cainta") si chilly. Pe de alta parte, desfasurare previzibila a momentelor narative - fara rasturnari de situatie whatsoever de la un moment dat incolo :? - si in general cu aura aia odioasa a "fimelor dezastru-profetie-Sci-Fi", odioasa pt ca nu e destul de meaningful in cazul de fata incat sa devina disturbing si pt ca nu face decat sa momeasca cu tot soiul de analogii (gravida printre oi? forget it) aproximative, in timp de "the core issue", care ar fi putut fi exploatat, se duce la plimbare.
Oricum, un film care merita vazut........ ehm... eventual revazut.... in mod sigur distopic si consensual (deci, doua lucruri naspa
a la fois 
) liked: Juliane Moore, Oana Pellea, cinematography, cadrul cu pisica si pearl beads langa geamul de unde se vede trecand un tanc sau asa ceva, The Kills undeva pe coloane sonora [sau mi-am imaginat eu chestii?], secventa din autobuz, paznicul(ala corupt si funny si cinic) de la tarcul de refugiati
didn't like: restul coloanei sonore (yuk), point-ul filmului, personajul lui Clive Owen, de purtatoarea-copilului-sperantei nu mai vorbesc, multele redundante explicative din dialoguri
