Banned
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,800
|
[quote="Cazeemeer"]Neuptolem, am impresia ca iti scapa un detaliu esential - Hollywoodul e mult mai preocupat de "poveste" decat cinematografia independenta sau straina, tocmai fiindca publicul larg se uita la filme pentru a vedea o poveste.
Exact la asta ma refeream si eu. Numai ca nu iau acum o camera video/digitala si filmez dupa un scenariu exceptional ce nu necesita mare buget, pentru ca nu ma baga nimeni in seama, intelegi?
Nu la povestea in sensul ei strict ma refeream ci la povestea ca film. Depinde ce intelegem fiecare prin film.
"Luni de fiere" e o carte exceptionala dar filmul "Bitter Moon" este doar acceptabil. De ce?
La polul celalalt "The last of the Mohikans-filmul" il consider mai bun decat romanul. Te emotioneaza mult mai mult! Mai ales datorita soundtrack-ului ce a castigat Globul de Aur.
In restul mesajului nu am inteles ce ai vrut sa spui...pt ca aberatie in contextul tau se bate cap in cap cu exemplele pe care le dai tu, mamele alcoolice si 2001 A Space Odyssey, esti foarte confuz si nu te-am inteles.
Zici de Piratii din Caraibe? S-a inteles cumva ca intr-un film complet e nevoie de efecte speciale? O regie si o imagine decenta nu inseamna neaparat efecte speciale. Iar Europa si mai ales Romania sufera la capitolul asta. Repet: sunet, regie, imagine, montaj, etc decent.
Oarecum ai dreptate cu filmele clasice (apropo tu esti cel care mi-a zis lista cu Alain Delon, merci!), m-am uitat acum la Cannes si am vazut Alfie (1966) castigator + ca are 5 Oscaruri, si intr-un fel se intrepatrund, dar eu am introdus in clasament acolo filme ce au facut istorie: "The Terminator", ce buget! ce incasari! ce comentarii! Imagineaza un sinopsis SF mai tulburator ca asta. Iti spun eu ca iti va lua 10 ani si nu vei reusi.
"Speed", ce alta idee ar merge mai bine la un film de actiune? Si cat de real! Se poate intampla asa ceva. Hai sa-ti zic ceva, (fara sa ma inspir din nici un film) inainte de 2001 imi imaginam un scenariu pentru Speed 3 prin care un avion de pasageri sa fie nevoit sa zboare la joasa altitudine (altfel fiind aruncat in aer) urmand anumite trasee, acestea fiind orasele mari din USA! Riscand astfel sa intre in cladiri. In final ma gandeam sa intre intr-un zgarie-nori, no comment!
Revenind la clasicism, am recunoscut asta, imi lipseste, si poate ma insel, poate te inseli tu, adevarul oricum se afla pe undeva pe la mijloc. Din moment ce ocupatia mea nu este filmul si sunt doar amator, nu ma vad nevoit sa vad istoria cinematografiei, insa am sa caut lista lui Pitbull, ceva din tematica UNATC + topul acela al lui Delon + Blowup, Eclipsa care mi-ai trezit interesul ca sinopsis. Blowup de exemplu a castigat Cannes-ul, nu e prost dar imi este f dificil sa-l ridic peste "The Terminator" care m-a lasat tablou la vremea lui (peste 25 de vizionari), Blowup=0. Le vad si mai vorbim, promit un alt clasament. E f greu sa le gasesc in primul rand.
Privind problema din alt unghi insa, am vazut pe imdb: Siworae (2000)
Mare, Il (1962). Acum nu stiu daca amandoua sunt acelasi film, scenariu, poveste, (poate cunosti), dar nici unul din ele nu a i,presionat ca remake-ul "The lake house", inca un film pe care il consider excelent. Si ce are in plus? Modernizarea povestii, o regie mai buna, actori mai buni, unele retusuri etc. Asta face Hollywood-ul..."captureaza" povesti europene si asiatice, mexicane etc. Ex: "El mariachi", "Nikita- originalul francez" si le re-vinde mai bine.
Nu mai inteles. Hollywood-ul realizeaza o gramada de porcarii in care se investeste fara cap, se adauga o groaza de clisee, si vin 4 scenaristi ai industriei si fac povestea 100% comerciala. Dar nu oare aceste filme se plimba pe la Zmeura de Aur? Exista o discrepanta totala intre filme cu incasari uriase, filme cu buget colosal-esecuri (Troy) si castigatoarele de Oscar: "Crash"/"American Beauty"/"Good will hunting" etc.
Te provoc sa scriem impreuna un "Romanian Beauty" adaptat situatiei din Romaniei, criza unei familii de la noi de pe meleaguri, iti garantez eu ca nu ni-l cumpara nimeni, iar daca vom reusi (sanse mici ce-i drept), va fi sfartecat ca un (Cobai). Iar aici nu cred ca este vorba despre lipsa de originalitate dat fiind decalajul dintre societatea romaneasca si cea americana, de preferat se poate schimba titlul.
Astept totusi clasificarea ta.
Merci crin3l. Scena cu batista alba a lui Mel Gibson fluturand in cadere, (filmat in reluare) m-a facut sa scap pe jos un obiect si sa raman cateva secunde nemiscat, iar la prima vizionare a "Legendelor toamnei", cand Samuel moare in bratele lui Tristan am ramas cu gura cascata si ma simteam pe frontul ala impanzit de gazele naziste ucigase.
O categorie am uitat sa o mentionez, filmele straine castigatoare de Oscar, tot in cetatea capodoperelor ar intra.
|