Atitudinea ta pozitiv-prietenoasä mä determinä sä-ti räspund pe acelasi ton, desi am de fäcut câteva observatii foarte severe.
Propunerea de synopsis pe care ai însäilat-o mai sus stä cam pe la acelasi nivel cu povestea Nichitutei - dar, cum bine spuneai, tu ai circumstante atenuante: amator, färä experientä, improvizat pe loc, etc., etc...
Voi începe cu urmätoarele recomandäri:
1) Un synopsis bun n-are nevoie de detaliile de la restaurant, portofel uitat, ea se mirä dar pläteste, doi ani mai târziu, etc., etc., etc. Trebuie sä se poatä exprima într-o singurä frazä biciuitoare. De exemplu:
- Un profesor de românä, muritor de foame, devine personajul principal al unui experiment complex de cersetorie.
- Un fotograf blazat, developându-si imaginile imortalizate într-un parc, descoperä cä s-a comis un asasinat.,
- Un înapoiat mintal cu suflet mare parcurge toatä viata politico-social-culturalä a S.U.A. din anii '50-'80.
- Un român în armata Imperiului Austro-Ungar nu poate lupta cu fratii lui din regat, dezerteazä si e prins.
- Un saltimbanc grobian si asistenta lui straniu-gingasä vagabondeazä prin bâlciurile Italiei din anii '50.
- Un tânär si-a asasinat mama, iar zece ani mai târziu încä-i mai tine mumia în casä si comite crime îmbräcat cu hainele ei.
- Un intelectual charismatic, de înaltä clasä e totodatä un canibal psihopat si extrem de periculos.
- Un bäiat de 14 ani deschide ochii spre viatä, pärinti indiferenti, profesori submediocri, prieteni de gascä...
- ...etc. Got my point?
2) Dezvatä-te sä construiesti scenariile liniar (succesiv, cronologic). Porneste de la câte un nucleu central, cum am exemplificat mai sus, si dezvoltä povestirea în jurul lui, pas cu pas... Abia spre sfârsit e normal sä-i hotärästi începutul, finalul, si altele la nivel de secventä.
3) Pentru început, gândeste scenarii de scurt metraj, cu durata maximä de 10 minute. Treptat, lungeste-te spre metrajele medii si lungi.
|