Originally Posted by Alex Leo Serban:
mie mi s pare aiurea 'demascarea' asta cu product-placement! adik, nu zic k nu s practica la greu, dar care ar fi alternativele??
|
Cred ca e o diferenta intre un cadru cu Londra noaptea, unde apara sute te relclame luminoase din care poti recunoaste cu usurinta Coca Cola si un close-up cu cineva care bea cu nesat dintr-o cutie / sticla pe care se vede clar ca scrie Coca Cola. Product-placementul, chiar e o afacere foarte profitabila, dar se cunoaste cand e facut cu stil (Sean Penn la finalul lui Mystic River tine in mana o sticluta de Jack, toata lumea e atenta la discutia dintre el si Kevin Bacon si abia la a doua vizonare realizezi ce bea; Al Pacino in "Scent of a Woman" cu al lui John Daniel's) sau cand e facut pe fata cu scopul de a acoperi cat mai mult din costurile de productie (ma gandesc numai la "Mindhunters" cand protagonistii schimba o groaza de tricouri Puma sau la armura Nike din "A knight's Tale"). Product-placementul din SF-uri mi se pare o gaselnita foarte misto pentru ca aici intervine si creatuvitatea realizatorilor (iei brand-ul cunoscut in ziua de azi si ii dai un look a la secolul XXX). Regele neincoronat al pp-ului ramande fara doar si poate James Bond. Trecand peste masini, ceasuri si telefoane, producatorii introduc si trimiteri mai mult sau mai putin subtile: in "Goldeneye" Bond trece cu tancul printr-un camion pe care scrie mare Perrier si sute de sticlute de apa sar in toate partile iar in "The World is not Enough" un bad-guy se numeste Davidoff.