The Third Man, Carol Reed - (Jesus, nu mai stiu o boaba din boaba de germana pe care o stiam) ... Deci: Viena + Welles&Cotten + Carol Reed, o combinatie care nu poate sa produca decat un film extraordinar. Sigur, se poate spune ca filmul este usor previzibil, insa surprizele apar in modul in care diferite scene sunt realizate (iar cel mai bun exemplu este, evident, prima aparitie a lui Orson Welles: desi intuim de cateva minute bune ca personajul acestuia nu este de fapt mort, momentul in care - dupa suspansul bine pregatit - o lumina este aprinsa si aceasta cade exact doar pe fata lui Henry Lime este mai mult decat impresionant).
The Lost Weekend, Billy Wilder - Excelent! E prima data cand il vad. Am vazut, in schimb, majoritatea filmelor lui Billy Wilder (oricum, cele mai importante), insa "Lost Weekend" imi pare de departe cel mai bun al sau. Se remarca modul in care unghiurile de filmare se imbina cu decorurile (in casa scarilor, in bar, in salonul de spital). Inceputul - care pare luat dintr-un film de Hitchcock - isi gaseste reversul in incheiere, iar pe parcurs se remarca alte cateva momente ies in evidenta pe parcurs: spectacoul de opera, cosmarul, cateva dintre digresiunile monologate ale personajelor etc. Am fost, de asemenea, foarte impresionat de rolul facut de Ray Millard (este de ceva timp unul dintre actorii mei preferati, dar cu ce a facut in acest film chiar m-a dat pe spate). Am vazut
Mean Streets, Martin Scorsese - Spectacol de montaj si muzica, in ritm alert si facand cu ochiul inspre filmele noir. Multe secvente merita retinute, mai ales cadrul lung care exploreaza betia personajului lui Keitel. Insa per ansamblu, se simte ca este un film facut la inceput de cariera - foarte promitator, insa.
__________________
"And in case I don't see ya: good afternoon, good evening and good night!"
(Jim Carrey - "Truman Show")
http://poisonwhiskey.blogspot.com/
|