Am încercat sä alcätuiesc topul tinând seama de urmätoarele criterii:
- competenta profesionalä a fiecärui regisor, regäsitä în filmele lui;
- valentele artistice ale acestor filme (dincolo de simplul profesionalism);
- proportia dintre filmele reusite si cele ratate ale fiecärui autor.
Sigur, ceea ce spun aici e foarte schematic. Nu se poate face o analizä gramaticalä sau inginereascä pe tema asta. In afara unor cazuri clare (de exemplu, Ciulei, care a fäcut numai trei filme, clasificabile ca: o capodoperä, un film bun si unul acceptabil; sau Mircea Drägan, care degeaba a reusit destul de bine "Setea" dacä pe urmä a-nsirat zeci de cäcaturi färä mot; sau Lucian Mardare ori Dan Mironescu, care n-au comis DECAT câte douä trei "phi"-uri - zerouri dublu-barate), majoritatea celorlalti sunt mult mai complecsi, asa cä rämâne oricând loc de discutii.
|