Auleo, a scäpat Luminita Solcanu din Franta! :o Si se pare cä urmätorul pe lista neagrä este... este... Mamaaa, mi-e fricäää!!!
Dar serios acum. Cazul începe sä-si piardä hazul, si sä devinä funest. Am väzut cu totii destule situatii, si pe-aici, si pe-aiurea, când câte un nou venit într-o comunitate virtualä (dar nu numai), dupä douä-trei priviri superficiale aruncate-n jur, prin ceata propriei înfumuräri (sau fumul propriei încetosäri mintale), se-apuca sä dea decrete si verdicte... Câtä vreme ne mentinem la nivelul lui McLuhan Digital, poate fi un divertisment inofensiv, dar pe vremea când foloseam masini de calculat mecanice sau abacuri, lucrurile luau alte turnuri, mult mai dramatice... Venirä unii asa cu niste tancuri, pe razele de luminä "de la Räsärit", sä ne "civilizeze", mä-ntelegi... Mai antzärtz, tätucii lor au fäcut aceeasi trebusoarä chiar în zisul Räsärit... Iar si mai odinioarä, s-au transplantat unii din Bavaria, cicä "Iluminati" îsi ziceau ei, si-au iluminat toatä Franta cu ghilotine si teroare... Si, ce sä vezi, TOTI ästia foloseau un limbaj cu damfuri intelectualiste de sä stea mâta-n coadä si mai multe nu, doar-doar le-o acoperi duhorile paranoic-schizoide. Era Weishaupt un analfabet? Era Robespierre un troglodit? Vorbea Bakunin cu "este multe"? Pânä si Mao încropise de-o "cärticicä", iar alde Walter Rosman si Petre Borilä chiar stiau sä lege douä vorbe...
Vorbe care, iacätä, se fructificau frecvent în mutatul oamenilor ca pe tabla de sah, dupä criteriile dementei lor... Avocati, profesori, medici, mäturând prin curte pe la abator... Tärani gospodari din Banat si Transilvania, dislocati în Bärägan si Dobrogea... Kulaci debarcati în Siberia si-n deserturile Asiei Centrale... Un "I.M.G.B. / Face or-di-ne!" avant la lettre!
Vorbe care, ce sä vezi, ades se constituiau în "probe la dosar" - dosare care-au trimis oarece milioane de suflete prin gulaguri.
Vorbe care, NOTA BENE, ca un leitmotiv chemau "sä ne batem" si la "lupta de clasä"!
Puneti mâna pe Koestler, dragilor, si cititi
"The Yogi and the Comissioner" - precum si
"Darkness at Noon". Vezi vedea acolo portretul standard al COMISARULUI - si-l veti regäsi exemplificat atât în Rubashov, cât mai ales în Gletkin (precum si în rafinat-maleficul O'Brien al lui Orwell).
Noroc cä entitatea de fatä e fixatä într-un verbiaj decent, astfel încât am o scuzä sä n-o cenzurez. Asemenea exemple ale degenerärii umane, ale potentialului criminal cu zâmbetul pe buze, sunt mai mult decât instructive si utile, sunt OBLIGATORII. Spre luare aminte!