View Single Post
Old 10 Aug 2005, 18:03   #6
nume
the mithbuster
 
nume
 
Join Date: Oct 2004
Location: buftea
Posts: 3,193
Send a message via Yahoo to nume
"Spatiile actiunii sunt de tip citadin, fiind deja clasicizate strazile filmate in nocturna, scena a urmaririlor ce se continua in cladiri cu scari in penumbra si se finalizeaza pe cheiuri sau interioare sordide; biroul cu usa de sticla al detectivului, localul in care se dau intalniri, hotelul din suburbii folosit ca ascunzatoare si casa ca un mausoleu luxos in care eroina se simte prizoniera. La fel, au intrat in mitologia cinematografiei obiectele de recuzita : trenciul si palaria "lui", oglinda cu care "ea" se confrunta deseori (de neuitat finalul Doamnei din Shanghai, cu imaginea Ritei Hayworth multiplicata obsesiv de oglinzile deformate), telefonul negru de ebonita, automobilul masiv, ventilatorul .....

In sfarsit, unul dintre cele mai importante mijloace de sugestie folosite de realizatorii de f. n. este subiectivitatea naratiunii. Fie ca este vorba de eroul care comenteaza din off, fie ca intregul film este un lung flash-back (Double Indemnity) fie ca se recurge la personalizarea totala a aparatului de filmat (The lady in the Lake e integral filmat in unghi subiectiv), se sugereaza in permanenta solitudinea si alienarea personajelor. "
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=8gqeK...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=JnX_5...eature=related
nume is offline   Reply With Quote sendpm.gif