hai sa readucem discutia la ce e esential, shall we?
constat doua lucruri, ambele tipice:
1. ca gagicile (europe_east - sorry for being so blunt, dar e un compliment in context!) au intuit mai bine ce & cum;
2. ca ne pierdem in tot felul de maruntishuri, tipic balcanic, & nu mai vedem padurea din cauza copacilor...
asa ca revin & zic:
- nu conteaza cui & de ce nu-i place mutra mea & ce fac eu behind closed doors (mai repet o data: NU EU am cerut sa fiu prezent cu numele in real!), conteaza daca ce spun makes sense;
- nu ma intereseaza sa fiu pe nu's ce soclu, tamiiat etc, dar ma intereseaza ca ceea ce spun sa fie combatut cu argumente rezonabile, nu cu pulsatii scatologice - vezi marx - sau wishful thinking-uri impotente - singura forma de thinking de care e in stare nume;
- nu am afirmat niciodata ca sint detinatorul adevarului absolut (whatever that may be...), dar tin la un respect elementar pt CINEMA CA ARTA: felul in care sint luati peste picior unii autori & unele capodopere imi lasa un gust f. amar & un sentiment de zadarnicie;
- celor care nu inteleg ce face cronicarul & de ce se afla el in treaba le ofer, cu toata seriozitatea, un fragment din marele george steiner - in avanpremiera, din dilema veche; vezi mai jos;
- intorcindu-ne (totusi!) la 're: publik' nr 2, cred ca nu s-a vazut un lucru evident: anume ca nici unul dintre cei care critica la singe anumite filme mari nu sint niste afoni sau bufoni, ci (la rindul lor) cinefili inraiti, care au vazut mult, care sufera pt filme pe nedrept ignorate - si invers: in fond & la urma urmelor, subiectul este dspr filme 'overrated', nu dspr filme care n-au nici o valoare! asta e nivelul de la care s-a pornit & - repet - pot fi de acord, sau nu, cu unele pareri (si eu am scris, chiar pe forum, ca - de pilda - 'calauza' nu mi se pare cel mai 'tare' tarkovski, ci un fel de 'introducere in metafizica' pt elevi de cls a 4-a...), dar cel mai important este ca simt in spatele lor o iubire autentica pt cinema (de ex.: ancai g i se pare ca se face prea mare caz de 'nashul' - & sint de acord -, dar aduce drept contraargument valoarea unui film precum 'conversatia' :love: !)
- discutia dspr ce e sau nu cool este secundara, de nu tertiara;
& probabil ca s-au mai spus multe nerozii - & de mine, & de altii -, dar prefer sa le trec cu vederea.
PS serghei, faptul ca tu nu gusti 'cu cine socializeaza' monica barladeanu nu inseamna ca nu exista un public si pt asta! exista un mod morocanos de a percepe/discuta Cultura (cu C mare) care mie, personal, imi displace. cred ca n-ar strica mai multa relaxare...
|