@Ambra Blu
1.In ideea unui cinematograf eminamente vizual adaptarea pieselor de teatru mi se pare retarda.Serge Daney zice la un moment dat ca e ideal ca un film sa porneasca de la imagine nu de la un concept dramatic.
2.Problema teatrului filmat apare in anii '30 dupa aparitia filmului vorbit.Printe adaptari grotesti&pelicule cu pretentii artistice se gasesc si filme care isi trag substanta din piese de teatru si care reusesc prin decupaj si montaj sa creeze un spatiu cinematografic-Vulpile-William Wyler,Parintii Teribili-Cocteau,or mai fi si altele,astea doua mi-au trecut prin fata ochilor.
3.Revenind la materialul in discutie,problema e regia.Cand stai cu camera dupa fiecare replica,ai mai multe prim-planuri decat Bergman,nu stii altceva decat "camp-contracamp" si in consecinta ai aprox 20 de taieturi de montaj in scena intalnirii dintre Anna si Dan(aprox 5min) e imposibil sa nu obtii un melaj artificial,fals.
@Nume
Mai trebuie sa-ti spun ca esti inutil?
|