Thread: Best trailers
View Single Post
Old 17 Mar 2005, 11:53   #14
Airlight
Guru
 
Airlight
 
Join Date: Mar 2004
Location: Bucuresti
Posts: 970
Send a message via Yahoo to Airlight
Nascut din scopuri comerciale fatise, crescut cu fonduri de campanii de lansare sau de re-editare, practicat pe bani grei de unii dintre cei mai talentati bijutieri ai industriei, trailer-ul de film e deja un gen on its own. Si daca asta vi se pare o metafora, ce-ati zice sa aflati ca produsele cu pricina sunt obiectul de activitate de baza al unor case de post de care altfel nu stie nimeni si care fac maxim zece din astea pe an ?

Exact, ati citit bine - un trailer de film are o perioada de 'incubatie' de cateva luni bune, timp in care strange zeci si zeci de variante - cel de la 'signs' de pilda a avut 'doar' 25- si trece prin multe faze de dezvoltare - cateodata prea multe.

Pentru ca ceea ce pare un atu in constructie - executia asimetrica a produsului, in care se munceste mult mai mult la asamblare decat la consum - poate deveni inamicul ei propriu atunci cand focus-grupurile succesive la care sunt supuse versiunile de trailer ajung sa-i molfaie insasi substanta creativa, apreciind doar efectele de balci si tiribombe.

(Asta explica multe, de la frustrarea tuturor creativilor implicati in mestesugirea trailerelor cu pricina pana la chipul si asemanarea largii majoritati a produselor de gen - pentru ca, nu-i asa, publicul nu se schimba...)

Mai sunt neajunsuri care pot afecta trailerul. La cererea marilor studiouri comanditare, cele mai multe din ele sunt facute atunci cand productia nici n-a iesit din filmare. Asta le face sa contina scene care nu vor aparea in film sau dimpotriva, sa nu contina imagini din scene puternice. La intelgere cu regizorii filmelor, mesterii trailerelor au invatat sa foloseasca aceasta lipsa ca pe un avantaj, producand genul de promo care "incita, dar care nu arata".

Hai ca n-o mai lungesc, ca m-am plictisit.. asadar aservit modelului sau de productie, trailerul ramane in mare parte o victorie a formei (caci ce fond durabil se poate transmite intr-un minut), un produs perfect asezonabil cu popcornul si cola de la intrare. Uneori insa, orgolii de creativi il fac mai demn de vazut decat filmul insusi si te pun sa-ti cumperi bilet numai pentru alea 60 secunde cat dureaza trailerul.

mp daca vreti sa stiti mai multe
__________________
indy.to
Airlight is offline   Reply With Quote sendpm.gif