View Single Post
Old 01 Mar 2005, 15:42   #319
Danny
Guru
 
Danny
 
Join Date: Nov 2001
Location: six feet under
Posts: 983
Send a message via ICQ to Danny Send a message via Yahoo to Danny
Nu s-a incercat neaparat limitarea puterii masinilor Ferrari, ci reducerea vitezei in F1 ca o masura de siguranta. Dar nu prea s-a reusit.
Faza cu "driver must change driving style" e mai mult o consecinta a acestor schimbari. Prin ridicarea eleronului fata cu 10 cm si aducerea mai in fata a celui spate cu 15 cm si alungirea lui, se produce o pierdere estimata de "downforce" de 30% si de aici, teoretic, o pierdere de viteza. Numai ca bajetii cum au auzit de aceste reguli au facut teste in "wind-tunnel"-uri si au reusit sa recupereze aceasta pierdere.
Pneurile, trebuind sa reziste la 2 sesiuni de calificari + cursa, vor avea o compozitie mult mai dura, de aici, pierderea aderentei, mai ales in ultimile 10-15 tururi ale cursei.
Asa ca pilotii au inceput sa se planga de faptul ca masinile au devenit mult mai instabile. Mult mai greu de controlat. Evident, nu vor mai putea forta asa mult.
__________________
Viitorul e in oua
Danny is offline   Reply With Quote sendpm.gif