pt marx:
si am spus eu ca ff coppola nu are gust??? sau ca nu e un regizor mare? nu-mi amintesc...
in privinta "prejudecatilor" - cred ca ti-am mai spus: tu vorbesti tot in numele unor prejudecati, i.e. niste informatii stiintifice dobindite pina acum (vezi monsieur homais, prototipul acestui mod de gindire): cine iti garanteaza ca viitorul nu-mi va da dreptate "teoriei" (avansata, deocamdata, ca pura ipoteza) a instinctului artistic?
in orice caz, chiar daca nu e "demonstrata stiintific", eu cred ca se probeaza...
pt minrep: sugerasem si eu povestirea "funigei" ca supliment la "blowup", vezi mai sus
pt mala portugal: cind am vazut prima oara "blowup" (hat, acu vreo 30 de ani...

), mi se paruse ca "jocul de mingi" din final ar fi putut avea si o conotatie "politica": artistul (thomas) e "liber" sa se joace doar cu [/u]aparentele[u] realitatii, in timp ce puterea stabileste regulile jocului... altfel spus, fotograful este o victima a propriilor "reflexe", el se joaca cu suprafetele -
sensul profund al lucrurilor este un "copyright" pe care el nu-l detine (recunosc: eram intr-o faza marxista

)...